Do třetice všeho zlatého!

Našimi sítěmi už proběhla radostná zpráva, že jsme si po dvou bronzech konečně připsali na konto 1. místo s kampaní Najdi svůj typ pro klienta LISTERINE. Zlato jsme si odnesli v kategorii Obsahový marketing z konference WebTop100, která byla již tradičně spojená s přednáškami a case studies vybraných přihlášených projektů. Kteří spíkři letos nejvíc zaujali? Scrollujte a čtěte.

Habera a Vetchý jako vaše cílovka

Hned první přednáška po vtipném a elegantním úvodu Petra Kleinera nastavila laťku poměrně vysoko. Ondřej Sláma z Alzy nám zevrubně představil staronovou cílovku, kterou bychom jako markeťáci měli začít brát víc do hry – „seniory“ ve věku 55+. Dávám slovo do uvozovek proto, že 55 ani 60 dnes není seniorský věk. A taky proto, že u této skupiny naše představy o babičkách a dědečcích zababušených v ušáku s křížovkou už fakt neplatí. Věděli jste, že sem kromě vašich (pra)rodičů patří třeba Palo Habera, Lucie Bílá nebo Ondřej Vetchý? Že skupina 55+ může tvořit i 30 % e-shopových tržeb? Nebo že tahle cílovka má úplně jiné nákupní návyky, než jsme zvyklí a než jsme si mysleli? Musím říct, že tohle bylo opravdu nabušených 20 minut, ze kterých budu rozhodně čerpat! 

Na Ondřeje Slámu nevědomky navázal marketingový a SEO konzultant Pavel Ungr. Prošel s námi letem světem chystané novinky pro Google a Seznam na rok 2022. Kromě inovací a změn sdílel i největší UX a SEO boty, které se v současném online prostoru vyskytují.

Co lze najít online? Od terapeuta přes influencera až po nové šaty

Psychoterapie je něčím tak citlivým, že zkrátka nelze dělat online. To si někteří z nás mysleli, než na scénu přišla první case study. Veronika Kloudová z uLab a Martin Zdražil z Hedepy nás zasvětili do celého procesu aktivace jejich online terapeutické služby, která během 10 měsíců pomohla 2 500 klientů. 

Napomáhat lepšímu psychickému rozpoložení uživatelů může i dobře nastavený e-mailing. Jak jít s dobou a posílat relevantní obsah v rozumných dávkách správným uživatelům radil Petr Cikán z Sherpas TECH

Že dobrý influencer marketing v roce 2021 je hlavně o hledání správné osobnosti a jisté neoblomnosti influencer specialistů vysvětlil Petr Srna z World of Online, který kromě úskalí tohoto odvětví přidal i tipy a zahraniční trendy. (Mimochodem, doporučuju NL World of Online Klíč na rýč plný vydestilovaných novinek z onlinu.)

Ján Kešelák a Hana Zachová z online vyhledávače módy GLAMI během svého výstupu potvrdili to, co jsme všichni zažili na vlastní kůži. Během pandemie jsme se museli naučit nakupovat módu online, mnohým se změnila velikost (a to spíš nahoru než dolů) a nejčastěji končilo v našich nákupních košících pyžamo nebo pohodlná teplákovka.

Apka pro milion a přednáškový koncert Creative Docku

Dopolední blok zakončila výborná case study Anny Skalické z Creative Dock, která nám představila svou „apku pro milion“. Měla na starosti kompletní vývoj a spuštění aplikace Můj Albert. Ve své dvacetiminutovce ukázala, jak se jejímu týmu podařilo přenést do virtuálního prostoru nejen oblíbený věrnostní program, ale i účtenku, leták nebo nákupní seznam. Zkrátka všechno, co už dlouho šustilo zbytečným papírem. Není divu, že tímhle krokem oslovila 1 milion uživatelů, a odstartovala tak malou nákupní supermarketovou revoluci. Už žádné plastové kartičky, kilometry účtenek ani otázka: „Bodíky sbíráteee?“. Díky za to! 

Poobědový blok si pro sebe tak trochu ukradl (ostatní spíkři mi prominou) Michal Schindler z Creative Docku, který nám předával ocenění v kategorii Obsahový marketing a ve finále se svým týmem posbíral kromě zlata v kategorii Retenční marketing a SEO ještě cenu za Absolutního vítěze a Autora roku. Čím si získal porotu i posluchače? Svým důvtipem a bezprostředností, které předvedl během přednášky o content marketingu (pro copywritera jako dělané) a svou kreativitou v interní komunikaci. On a jeho tým na nucený home office reagovali vytvořením mezinárodního denního zpravodaje a dalších dílčích projektů, které udržovaly kolegy z celého světa v obraze a dobré náladě. 

Byla by škoda nezmínit přednášku CRO & UX mága Ondřeje Ilinčeva, na kterou jsem se osobně velmi těšila. Skvěle rozvíjela Michalův výstup na téma content a odpověděla na otázku, co udělat se skvělým obsahem stránky, aby nepřišel vniveč. Dojem trochu kazila Ondřejova přítomnost online, nicméně jeho absenci skvěle vyvážily ukázky optimalizace vstupních stránek webů přímo z jeho dílny. 

Zajímavé vhledy do pracovního prostředí v době covidové a post-covidové přinesl Petr Skondrojanis z Cocuma. Ukázal, jak tato zvláštní doba přenastavila pravidla, hodnoty i krizový management různých společností. Jako dobře zvládnutý příklad interní komunikace uvedl Slevomat, jehož CEO denně natáčel svým zaměstnancům videa s aktuálními informacemi.

Umělá inteligence 2x jinak

Zajímavý kontrast vytvářely příspěvky Hany Novákové Auerové z Combster.tv a zakladatele Foofgroot.com Petra Václavka. Hana nás vzala na virtuální prohlídku do svého malířského studia plného interaktivních prvků jako je kino nebo e-shop s jejími obrazy. 

Naproti tomu Petr se svým místy až mrazivě futuristickým příspěvkem podal zevrubnou zprávu o současných digitálních inovacích a stavu domácí startupové scény zaměřené na toto odvětví. 

Zkrátka a dobře, celý den byl nadupaný užitečnými tipy i novinkami a zajímavostmi z oboru. Pokud uvažujete o účasti na příštím ročníku, nebojte se a zkuste to rovnou jako jeden ze soutěžících. Nám tahle odvaha vynesla zlato. Gratulujeme všem oceněným a držíme palce nejen sobě na další ročník!

oceneni-webtop100

Autorem článku je
Kristýna Šestáková
Copywriter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.