Vyhodnocování a reporting na LinkedInu

Poslední díl naší série článků o kampaních na LinkedInu vás krok za krokem provede vyhodnocováním. 

Umění správně vyhodnotit kampaň a výsledky srozumitelně předat, je stejně důležité, jako samotná tvorba a nastavení kampaně. Když se naučíte vyhodnocovat, naženete si body jak u kolegů, tak u klientů. A to, že není na LinkedInu jeden jediný formát, jsme vám prozradili už v našem pátém díle.

Typy přehledů na LinkedInu

V rámci sítě LinkedIn máme k dispozici dva základní přehledy –⁠ výkonstatistiky

Výkon se zobrazuje jako tabulka se sloupci s metrikami. Sloupce v tabulce můžeme buď vybrat z předem definovaných, nebo si nastavit vlastní. 

Statistiky ukazují, kdo z cílové skupiny viděl reklamu, přičemž se uživatelé ve statistikách dají rozdělit podle různých kritérií –⁠ pracovní funkce, názvů pozic, společností a jejich oborů, úrovně pracovních zkušeností, velikosti firem, lokality uživatelů, tedy země či okresu působení. 

Samozřejmě při vyhodnocení je dobré zaměřit se na data z Google Analytics, a to především na počet stránek na jednu návštěvu a čas strávený na stránce. Zde byste měli vidět značný nárůst hodnot oproti jiným placeným reklamním systémům, což jen potvrdí kvalitu návštěv z tohoto zdroje.

statistiky-LI

Důležité metriky

Určitě byste měli sledovat metriky CPM a CPC, které vám prozradí, jak draze nakupujete cílovou skupinu, a kolik vás stojí kliknutí na odkaz každého zacíleného člověka, který vykonal akci. 

V kombinaci se statistikami pak můžete u takových uživatelů sledovat společnosti, pracovní funkce a názvy pozic, v případě potřeby i věk. Tento datový průnik vám pomůže získat pohled na to, jak vaše cílová skupina reaguje, a zda v ní máte či nemáte ty správné osoby (tzv. decision makers). 

Takto získané poznatky pak můžete doplnit daty z Google Analytics o délku strávené doby na webu, počtu stránek na návštěvu a další metriky. Výsledná data vám mohou mimo jiné pomoci odhalit chybu v nasazených kódech či neprůchozí web nebo nerelevantní obsah pro uživatele.

Na co si dát pozor

Při vyhodnocení sponzorovaných zpráv (Reklama ve zprávě a Reklama v konverzaci) je potřeba si uvědomit, že některé metriky se jmenují stejně, ale čísla reprezentují něco trošku jiného. 

Například metrika Zobrazení = počet odeslaných zpráv do schránek, Kliknutí = počet otevření zprávy, CTR = Open Rate (většinou okolo 55–85 %). 

Samozřejmě mnohem lepší je zvolit výběr sloupců ze sekce Výkon na Sponzorovaná zpráva InMail. Díky tomu se vám změní záhlaví sloupců a celé vyhodnocení bude dávat větší smysl.

CPC = cena za odeslanou zprávu pak odpovídá okolo 0,13 EUR. Nicméně zde doporučujeme mít nastavený ruční bid o něco výše, a to v rozmezí 0,16–0,25 EUR.

metriky-LI

Důležité je mít na paměti, že každý uživatel LinkedInu může získat pouze 1 zprávu každých 30 dní. Pokud tedy chcete uživatele oslovit, musíte vyhrát nad konkurencí. V opačném případě totiž toho samého uživatele můžete oslovit až po uplynutí této doby. Reklama v konverzaci dokonce oslovuje pouze uživatele, kteří jsou aktuálně online, čímž se prostor pro oslovení ještě zužuje.

Samozřejmě v konečném důsledku je nutné vyhodnocovat i další metriky – Počet konverzí, CPA, počet získaných kontaktů, cenu za kontakt či registraci na událost. 

Autorem článku je
Kristýna Šestáková
Copywriter & Idea Maker

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.