Reklamní formáty na LinkedInu
V následujícím dílu LinkedIn seriálu se rozepíšeme o formátech reklamy, které můžete na LinkedInu využít. Některé z nich lze použít u všech typů reklamy a některé jsou specifické pouze pro daný typ. Pokud tápete, jaký vybrat cíl kampaně, přečtěte si čtvrtý díl.
Reklama s jedním obrázkem (Single Image Ad)
![reklama s jedním obrázkem](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-4.png)
Jde o nejpoužívanější typ formátu napříč sociálními sítěmi. Je umístěn přímo ve feedu uživatele mezi organickými příspěvky z jeho okruhu kontaktů a firem, které sleduje. Velkou výhodou je právě téměř identická totožnost s organickými příspěvky, a tak nemusí být na první pohled jasné, zda se jedná o placenou formu příspěvku, nebo ne.
Pro odbavení reklamy ve formátu Single Image Ad potřebujete:
– fotku či obrázek o rozměrech 1200 × 628 px, případně ve stejném poměru stran
– úvodní text o délce až 600 znaků
– URL adresu – v případě užití cíle Povědomí o značce či Projevený zájem je volitelná
– v případě využití URL adresy můžeme měnit také:
– nadpis o délce až 200 znaků
– popisek o délce až 300 znaků
Na základě vlastních zkušeností uvádíme optimální počty znaků nadpisů pro různé formáty:
– nadpis o délce do 65 znaků pro mobilní formáty, pokud využíváme v reklamě tlačítko
– nadpis o délce do 95 znaků pro formáty bez tlačítka
– nadpisy o délce nad 95 znaků se na mobilních telefonech plně nezobrazí
Popisek je dobré upravit v případě, že využíváte umístění reklamy mimo síť LinkedIn. Na LinkedInu se popisek nezobrazuje.
![single image ad](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/Snimek-obrazovky-2022-04-05-v-16.18.41.png)
Karuselová obrázková reklama (Carousel)
![karouselová obrázková reklama](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-1-1.png)
Výhodou tohoto formátu reklamy je možnost umístit více obrázků v jedné reklamě, přilákat tak zákazníka větším výběrem a nabídnout mu přesnější URL stránku.
Specifikace pro formát Carousel:
Musí obsahovat minimálně 2 karty a maximálně 10 karet v jedné reklamě.
Úvodní text umístěný nad obrázky reklamy může mít nejvýše 255 znaků, na mobilních zařízeních může být zkrácen na délku 150 znaků.
Rozměry obrázku jsou 1080 × 1080 px, případně musíte zachovat stejný poměr stran.
Každá karta / obrázek může mít maximálně 45 znaků, případně maximálně 30 znaků, pokud obsahují výzvu k akci typu formuláře pro sběr kontaktů.
Každá karta / obrázek může vést na jinou cílovou stránku. Pokud ale tento formát využíváte v kombinaci s formulářem pro sběr kontaktů, můžete mít pouze jeden formulář pro všechny karty (obrázky).
![carousel image ad](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-2-1.png)
Video reklama (Video Ad)
![video reklama](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-3-1.png)
Jde o formát určený k přehrávání videoreklam na LinkedInu.
Tento formát reklamy můžete vybrat u vícero cílů kampaně, avšak pouze u cíle kampaně Zhlédnutí videa je možné optimalizovat na zhlédnutí videa.
Pro odbavení reklamy ve formátu Video Ad potřebujete:
– úvodní text o délce až 600 znaků
– video o rozlišení 9:16, 16:9 či 1:1, s délkou 3 sekundy až 30 minut a maximální velikostí do 200 MB
– nadpis videa čítající až 200 znaků, nicméně doporučená délka je okolo 65 znaků z důvodu následného skrytí textu
Reklama na událost (Event Ad)
![reklama na událost](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-4-1.png)
Jedná se o formát určený k podpoře událostí na LinkedInu a získání většího zásahu a zájmu o událost, kterou pořádáte.
U této reklamy nelze mít zapnutou partnerskou síť LinkedInu. Tedy weby, které umožňují zobrazit reklamu mimo LinkedIn.
Pro odbavení reklamy ve formátu Event Ad potřebujete:
– doprovodný text o délce nejvýše 600 znaků
– odkaz na událost v prostředí LinkedIn
Textová reklama (Text Ad)
![textová reklama](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-5.png)
Tento jednoduchý formát je složen z napisu, popisu a URL či LinkedIn stránky vaší společnosti jako finální destinace.
Zobrazuje se především v pravé části stránky. Hodí se spíše pro specifické B2B skupiny či nábor nových zaměstnanců.
Pro odbavení reklamy ve formátu Text Ad potřebujete:
– nadpis o délce do 25 znaků
– popis o délce do 75 znaků
– URL na specifickou stránku či LinkedIn profil společnosti
– obrázek (logo) 100 × 100 px s velikostí do 2 MB
Zvýrazněná reklama (Spotlight Ad)
![zvýrazněná reklama](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-6.png)
Jedná se o speciální typ dynamické reklamy, která je umístěna v pravém sloupci a viditelná pouze na desktopu. K zobrazení používá data z profilu uživatele, umí do reklamy zakomponovat vaši profilovou fotku či vaše jméno a upoutat tak na sebe pozornost.
Pro odbavení reklamy ve formátu Spotlight Ad potřebujete:
– nadpis o délce až 50 znaků
– popis o délce až 70 znaků
– popis CTA tlačítka o délce až 18 znaků
– cílovou URL
– volitelný obrázek na pozadí o rozměru 300 × 250 px
Reklama pro sledující uživatele (Follower Ad)
![reklama pro sledující](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-7.png)
Vyzývá uživatele, aby začali sledovat a odebírat novinky od vaši společnosti. Funguje na podobném principu jako Zvýrazněná reklama. U reklamy pro sledující však najdete předdefinované texty, u kterých neplatí omezení na počet znaků.
Reklama ve zprávě (Message Ad)
![reklama ve zprávě](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-8.png)
Uživatele lze na LinkeInu oslovit i napřímo pomocí zprávy, kterou můžete díky proměnným snadno personalizovat přímo pro příjemce. Mějte ale na paměti, že LinkedIn pořád neumí skloňovat křestní jména a je třeba na to myslet při psaní textu. (Například místo křestního jména využít jiné oslovení – „Dobrý den, Alena” vs. „Dobrý den, paní Divišová”)
Maximální délka zprávy je 1500 znaků, doporučuji vám ale držet se kratších textů tak, aby byly dobře čitelné i na mobilním zařízení. Optimální délka je 500 znaků. Pokud chcete uživateli předat delší sdělení, využijte formát Reklama v konverzaci, který umožňuje zasílat v rámci jedné rozesílky předem definovanou konverzaci.
Pro odbavení Message Ad pořebujete:
– obrázek pro pravý sloupec na desktopu v sekci zprávy o rozměru 300 × 250 px a velikosti do 2 MB (volitelná položka)
– předmět reklamy o délce 60 znaků
– zprávu o maximální délce 1500 znaků
– CTA text o délce do 20 znaků
– URL adresu
Reklama v konverzaci (Conversation Ad)
![reklama v konverzaci](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-9.png)
Jedna z nejžhavějších novinek na LinedInu. Její kouzlo spočívá v tom, že si můžete zvolit stromovou strukturu konverzace a zákazníka požádat o kontakt až v době, kdy uznáte za vhodné. Navíc reklama sama od sebe reaguje okamžitě na výběr zákazníka, a tedy částečně evokuje reálnou konverzaci. Aktuálně (duben 2022) je bohužel nedostupná v rámci zemí EU.
K odbavení Conversation Ad potřebujete:
– obrázek pro pravý sloupec na desktopu v sekci zprávy o rozměru 300 × 250 px do 2 MB – volitelný
– zprávu či zprávy o maximální délce 500 znaků
– obrázek o rozměru 250 × 250 px do 5 MB ke každé zprávě (volitelná položka)
– text až pro 5 tlačítek s maximální délkou 25 znaků
Dialog tedy může vypadat například jako tento diagram, některé větve můžou ukončit další komunikaci, jiné ji mohou rozvíjet.
![flowchart](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-10.png)
Reklama na pracovní pozici (Single Job Ad)
![reklama na pracovní pozici](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-12.png)
Pomocí této reklamy zapromujete pozici vytvořenou na vašem firemním profilu.
U cílené reklamy dojde automaticky k vyloučení pracovníků, kteří v profilu mají vyplněnou vaši společnost, a reklama se zobrazí pouze v síti LinkedIn ve feedu. Při vytváření reklamy byste měli ještě myslet na to, že nesmí diskriminovat pohlaví, věk či rasu a musí splňovat veškeré náležitosti v podmínkách LinkedInu.
Pro odbavení potřebujete:
– konkrétní pozici
– doprovodný text o délce do 600 znaků
Reklama na pracovní příležitosti (Jobs Ad)
![reklama na pracovní pozici](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/image-11.png)
Jedná se o personalizovanou reklamu, která odkazuje na výpis pozic na LinkedInu. Opět využívá informace z profilu uživatele jako je jméno, fotografie a další náležitosti. Zobrazit se může pouze na počítači.
![vit-divis](https://www.fragile.cz/wp-content/uploads/vit_divis.jpg)
Autorem článku je
Vít Diviš
Social Performance Specialist