Dobrá kampaň pro dobrou péči o pleť

Jsme moc rádi, že jsme pro našeho předního klienta Sephora – jednoho z největších distribučních řetězců kosmetických produktů – mohli v září roku 2019 realizovat zajímavou kampaň plnou dobrých zpráv a úsměvů.

Spolupráce vznikla u příležitosti uvedení zcela nové řady produktů pečující kosmetiky značky Sephora Collection. 

Nízká znalost produktu na českém trhu se promítla do požadavků a hlavního cíle kampaně, kterým bylo zvýšení product awareness, a jeho následné transformování do nákupního procesu na e-com i v prodejnách. Podle zadání klienta jsme začali pracovat na stavbě ucelené strategie a komunikačního rámce kampaně. Jako agentura jsme dostali zároveň za úkol přijít se zastřešujícím claimem, vizuálem a lokalizací globálních podkladů.

Cílovou skupinou pro produkt jsou ženy ve věku 16 až 35 let se zájmem o kosmetiku, beauty, přírodní kosmetiku, ale také pracující maminky nebo studentky. Ideálním prostředím pro zacílení na klíčového zákazníka produktu se jevily především sociální sítě a YouTube.

Hlavními komunikačními body byla následující specifika produktové řady: přírodní složení, ekologické obaly, velmi dostupná cena.

Navrhli jsme vytvořit poutavou landing page, v rámci které byl jednak představen nový produkt, ale zároveň na zákazníka čekal zábavný soutěžní kvíz, po jehož dokončení se automaticky vygeneroval slevový kód na nákup celé kolekce pečujících produktů Sephora Collection.

Pomocník, který vám kdykoliv poradí

Dále jsme navrhli a realizovali chatbota, který zákazníkovi, respektive zákaznici, radil s péčí o pleť a dle zadaných kritérií navrhoval řešení nejčastějších pleťových problémů.

Ve vlastní režii a produkci jsme připravili video tutoriály ve spolupráci s lokální influencerkou, modelkou a blogerkou Míšou Živnůstkovou, které byly dále použity na sociální sítě (zejména ve formátu pro Instagram stories).

V rámci sociálních sítí jsme kromě správy, postplanu a community managementu zrealizovali pro klienta livestream, ve kterém byly produkty s influencerem a beauty editorem Josefem Šlaichem představeny.

V e-comové části jsme pak připravili performance kampaně a implementovali i dynamický remarketing.

Hlavním claimem se stalo jednoduché motto “Dobré zprávy”, které bylo dále rozvíjeno do různých podob, například “Dobré zprávy pro vaši pleť”, “Dobré zprávy pro planetu”, “Dobré zprávu pro vaši peněženku”.

17.2

impresí

14

unikátních návštěv

30

Zvýšení tržeb

Kampaň zvýšila tržby o 30 %

Výsledkem zářijové kampaně bylo za celé období 17.2 milionů impresí, celkový dosah kampaně byl přes 1 milion. V cílové skupině na sociálních sítích, respektive na Facebooku a Instagramu, se nám podařilo zasáhnout celkem 920 000 uživatelů

Landing page navštívilo přes 14 000 unikátních návštěvníků a kvíz vyplnilo 4 000 z nich. Do komunikace s chatbotem (Slečnou Rozjasněnou) se zapojilo přes 1 000 uživatelů, z toho pouhých 162 se z odběru následovně odhlásilo. V porovnání se stejným obdobím v roce 2018 se podařilo zvýšit nárůst tržeb o téměř 30 %, také počet nákupů v období září 2018 versus září 2019 se zvýšil o necelých 15 %. 

Jsme moc rádi, že celkové výsledky podtrhly úspěch povedené kampaně a potvrdily, že jak klientovi, tak i zákazníkům se od nás dostalo opravdu dobré péče. Těšíme se na další spolupráci!

Autorkou článku je
Lucie Kučerová
Influencer Marketing Specialist

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.