Vytvořili jsme pro vás jednoduché řešení, jak dostat leady z formuláře přímo do vašeho e-mailu. Jak na to? Čtěte v našem článku.

Nové rozšíření o formulář v Google Ads

Na konci minulého roku se v kampaních objevila nová možnost rozšíření – o formulář. Google se již delší dobu snaží podpořit podpořit lead generation přes mobil. Chování uživatelů na mobilu je rychlé, pozornost krátká, připojení ne vždy stabilní a doscrollování na konec stránky, kde formulář bývá často umístěn, není vůbec jisté. Rozšíření o formulář umožňuje získat potenciálního zákazníka již ve fázi, kdy vyhledává informace o vaší firmě, službě nebo produktu, aniž by navštívil váš web.

Pro koho to je dobré?

Mnohé systémy již podobné funkce nabízí – Facebook Lead Ads nebo LinkedIn Lead Gen form nejsou žádnou novinkou. Pokud je tedy pro váš business důležité získávat kontakty, máte návštěvnost z mobilních zařízení a chcete zjistit, zda se vaše kampaně ve vyhledávání dají ještě více vytěžit, toto lead gen rozšíření byste neměli opomenout.

Kde a jak se zobrazuje?

Prvně je dobré znovu zdůraznit, že rozšíření se zobrazuje pouze na mobilních zařízeních. Tím zjednodušuje konverzní cestu uživateli, který hned při zobrazení vaší reklamy uvidí možnost vás kontaktovat, stáhnout si katalog nebo se třeba přihlásit na workshop.

Po prokliku se potenciální zákazník dostane přímo do formuláře, kde, pokud je přihlášen do svého Google účtu, má již všechny potřebné údaje předvyplněné a odeslání je otázka jednoho kliku.

Stejně jako u vyhledávacích kampaní, platí se pouze při rozkliknutí rozšíření a vy tak máte více prostoru uživatele zaujmout a urychlit jeho konverzní cestu.

Jak se vytváří, možnosti sběru informací, technická specifikace

Samotné vytvoření rozšíření je velmi jednoduché. Při vytváření je třeba si prvně určit, kterou výzvu k akci chcete propagovat. Na výběr je z možností:

  • Získat cenovou nabídku
  • Zažádat
  • Zaregistrovat se
  • Kontaktujte nás
  • Odebírat
  • Stáhnout
  • Rezervovat
  • Získat nabídku

V dalším kroku formuláře uživateli vysvětlíte, co získá odesláním svých údajů – máte na to až 200 znaků. Dále si pro sběr vyberete kontaktní údaje, které jsou pro vás důležité. Google rozšíření o formulář stále vylepšuje, a tak k původnímu jménu, telefonu a e-mailu přibývají stále další:

Nově je možné do formuláře přidat další doplňující dotazy, které Vám mohou pomoci při selekci nebo prioritizaci leadů. Jedná se o předem vybrané otázky z 9 okruhů, přičemž na každou otázku je možné odpovědět buď výběrem až z 12 možností nebo stručnou textovou odpovědí.

Celkově je možné ve formuláři sbírat až 10 údajů.

Do rozšířené je třeba ještě přidat fotku nebo obrázek, který se zobrazuje při vyplňování otázek a odkaz na váš web, kde máte zpracované zásady ochrany osobních údajů.

Na závěr uživateli nabídnete možnost stažení (např. katalogu / e-booku) nebo ho odkážete na web – váš nebo např. s odkazem na webinář.

Běžné způsoby získávání leadů

Google Ads umožňuje stáhnout leady dvěma způsoby. Nejzákladnější, ale přitom nejpracnější, je manuální stažení csv dokumentu. Odkaz na stažení najdete mezi rozšířeními. Ads nabízejí dva formáty, první je optimalizován pro čtení člověkem a druhý pro import do CRM. Jedinou změnou je formát záhlaví. Pro CRM jsou ve formátu zjednodušené a mají podobu statických hodnot (enumerovaný typ). Tento způsob není aktuálně možné automatizovat a je třeba v pravidelných intervalech leady kontrolovat. Google Ads uchovává leady jen po dobu 30 dní od vytvoření. Pokud si dokument nestáhnete, vaše leady, tedy potenciální zákazníci, budou vymazáni.

Druhým způsobem je využití webhooku. Tato možnost je ale náročnější a vyžaduje jisté technické znalosti. Integrace s webhookem funguje automaticky a pro stažení leadů již nemusíte vstupovat do rozhraní.

V rozhraní je třeba vložit URL adresu webhooku, tedy adresu pro odesílání leadu. Na tuto URL adresu se budou automaticky posílat data v předdefinovaném formátu, vždy když někdo vyplní a odešle formulář. Data ale musíte zpracovat vy. Pokud máte CRM, které umí webhooky zpracovávat, popřípadě někoho, kdo umí základně programovat, určitě doporučujeme využít odesílání leadů pomocí webhooku.

Vytvořili jsme jednoduchý způsob odesílání leadů do e-mailu

Pokud si myslíte, že byste rozšíření o formulář využili, ale integrace s webhookem by vám dělala problémy a stahování csv dokumentů vám přijde nepraktické, rádi vám pomůžeme. Pro naše klienty jsme připravili řešení, kde automaticky odesíláme leady do e-mailu. O celou integraci, propojení webhooku, správu dat a odeslání e-mailu se postaráme my. Přesný obsah si můžete určit nebo využít jednu z našich předpřipravených šablon. Jediná věc, kterou potřebujeme od vás, je e-mail, kam vám leady budeme zasílat.

? Zaujalo vás toto řešení? Kontaktujte nás!

Autoři:

Jana Černíková
Performance & Branding Specialist

Peter Pleško
Performance & Branding Consultant

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.