Influenceři v kampani pro státní správu? Ale ano! Loni v říjnu jsme pomohli Moravskoslezskému kraji odstartovat kampaň iniciativy Řemeslo má respekt na sociálních sítích s cílem inspirovat žáky 8. a 9. tříd a jejich rodiče k tomu, aby objevili krásu a význam řemesel. Spojili jsme síly s influencery a ukázali mladým lidem, že řemesla jsou nejen tradiční, ale i moderní a cool.
Moravskoslezský kraj tímto projektem podporuje a propaguje tradiční řemeslné obory a technické vzdělávání. Cílem je zvýšit povědomí o důležitosti těchto profesí, motivovat mladé lidi k jejich studiu a zachovat řemeslné dovednosti pro budoucnost. Je skvělé, že se státní správa nebojí objevovat nové způsoby komunikace, v tomto případě influencerů, protože se nám podařilo zasáhnout cílovku tam, kde se nachází – mladou generaci na sítích.
Influenceři sdílejí svoji vášeň pro řemeslo
Na pomoc jsme si vzali čtyři influencery-řemeslníky: Jana Kazdu, Lukáše Zoubka, Vojtu Vačkáře a Tomáše Brzobohatého. Tito influenceři v rámci dvou komunikačních vln sdíleli své zkušenosti, vzdělání a vášeň pro řemeslo. První vlna kampaně byla zaměřena na představení projektu a běžného života řemeslníka, zatímco v druhé vlně jsme se soustředili na výzvu k podání přihlášek na střední školy a zdůraznění důležitosti řemesel v našem životě.
Kampaň jsme realizovalai převážně na platformě Instagram s využitím placených reklam a organického dosahu na TikToku. Každý influencer vytvořil čtyři IG Reels/TikTok videa a čtyři série Stories. Obsah jsme dále promovali prostřednictvím Branded Content Ads cílených na Moravskoslezský kraj s proklikem na web Řemeslo má respekt. Atraktivně zpracované influencerské kreativy jsme navrhli tak, aby efektivně oslovily obě cílové skupiny.
Podle nových pravidel EU je od roku 2024 zakázáno cílení online reklamy na děti a mladistvé (do 18 let) na platformách jako Instagram a Facebook. V druhé vlně jsme tedy placenou reklamu cílili pouze na rodiče a mladistvé zasahovali organicky. Videa influencerů jsme přizpůsobili oběma cílovým skupinám.
Jak to dopadlo?
Během kampaně bylo vytvořeno celkem 16 jedinečných videí a 16 sérií Stories na Instagramu a TikToku. Díky vhodně nastavené reklamě jsme na Instagramu v primární cílové skupině (žáci) zasáhli 169 tisíc uživatelů a v sekundární skupině (rodiče) 186 tisíc uživatelů. Kumulativní dosah promo výstupů v obou cílových skupinách dosáhl na Instagramu 355 tisíc a celková imprese včetně organiky byla přes 712 tisíc. Na web se prokliklo přes promovaný obsah 11 tisíc uživatelů z Instagramu. Organicky jsme na TikToku dosáhli 564 tisíc impresí.
Kampaň pro iniciativu Řemeslo má respekt ukázala, že i tradiční řemesla mohou být prezentována moderním a atraktivním způsobem, který rezonuje s mladou generací. Díky zapojení autentických influencerů a efektivnímu využití sociálních médií jsme dokázali oživit zájem o studium řemeslných oborů a podpořit budoucí generace řemeslníků v Moravskoslezském kraji. Z této kampaně máme radost nejen kvůli skvělým výsledkům, ale i proto, že má pozitivní společenský přesah.
Autorem článku je
Dominika Rejzlová
Influencer Team Leader