Proč využít Pinterest

Pokud hledáte nový prostor, kde efektivně a nevtíravě oslovit široké publikum, tak by Pinterest mohl splňovat vaše komunikační požadavky. Tato sociální síť je sice ve srovnání s Facebookem, Instagramem a Linked-Inem stále trochu v pozadí zájmu, ale pořád patří k těm větším a silnějším komunitám. 

Důvod, proč by firma měla na Pinterestu aktivně figurovat, je hlavně způsob využívání této sociální sítě koncovými uživateli. Podle světových dat chodí celých 90 % uživatelů na Pinterest pro inspiraci a tipy. Přitom hledají hlavně konkrétní nápady na řešení určitých problémů nebo trávení volného času. A právě v této fázi rozhodování je zde možné potenciální zákazníky efektivně zasáhnout

Koho můžeme zasáhnout? 

Pinterest má v Česku aktuálně více než 1,2 milionu aktivních uživatelů. Z tohoto počtu tvoří  73 % ženy a jejich majoritní část je ve věku do 45 let. Tedy ženy v produktivním věku nebo maminky, které jsou často zodpovědné za velkou část nákupního chování v rodinách. Podívejte se na konkrétní věkové a geografické rozložení. Sami uvidíte, že Pinterest patří hlavně ženám: 

Jak tedy využít Pinterest pro značku? 

Pinterest funguje v mnoha ohledech podobně jako ostatní sociální sítě. Uživatelé se zde přihlašují pod osobním účtem a firmy zde mají své business účty. To tedy znamená, že každá firma si musí nejdříve na Pinterestu vytvořit svůj business účet, odkud následně může začít komunikovat se svými fanoušky a potenciálními zákazníky. V rámci komunikace máte 2 možnosti: 

 

  • Organicky – neplacenou formou si vytváříte profil a plníte ho relevantním obsahem s výběrem vhodných klíčových slov. Poté necháte algoritmus a pohyb uživatelů po síti vyhodnotit, komu se váš obsah zobrazí.
  • Placenou reklamou – zde sami v nastavení reklama zadáváte, které cílové skupině a při jakém rozpočtu chcete obsah z vašeho profilu placeně zobrazovat. 

 

Podle dat z USA tvoří reklamní obsah na Pinterestu přibližně 75 % všech pinů (příspěvků na Pinterestu), ale přitom asi 50 % uživatelů si nemyslí, že se právě dívají na reklamu. Při porovnání efektu placené reklamy vs. organického obsahu je zde tedy naprosto zásadní kvalita obsahu.

Kde se bude obsah značky zobrazovat? 

Piny značky i soukromých uživatelů se kromě profilu zobrazují na dvou místech: 

  • ve výsledcích vyhledávání – piny jsou zobrazené podle zadaných klíčových slov do vyhledávání. Dá se říci, že se jedná o podobný typ vyhledávání, jaký známe z Google nebo Seznamu. 
  • ve feedu – jedná se o obsah zobrazovaný uživatelem organicky na základě jeho předchozích vyhledávání, činností a zadanými preferencemi na profilu.

Co dál? 

Chcete využít potenciál Pinterestu pro vaši komunikaci? Rádi vám připravíme strategii na míru. Mezitím dál sledujte náš blog, kde chystáme další články o Pinterestu. Blíž se podíváme na konkrétní nastavení kampani a case studies našich klientů. 

Autorem článku je
Jakub Jamrich
Social Perfomance Specialist

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.