Výkonnostní kampaně na síti LinkedIn jsou tak trochu pole neorané

My jsme se ale rozhodli tuhle půdu zúrodnit naším seriálem, který se na ně podívá zblízka. Čtěte a inspirujte se. Třeba díky našim tipům sklidíte úspěch.

Než přejdeme přímo do reklamního systému, pojďme si o této síti něco říci. Pokusíme se zde vyvrátit některé mýty a podívat se na důvody, kdy a proč se reklama na LinkedInu vyplatí.

LinkedIn je sociální síť určená primárně pro byznys a spolupráci. Od toho se samozřejmě odvíjí struktura, členská základna, způsoby komunikace, pravidla a kultura. Tuto síť používají především lidé pracující ve středním, top managementu a také pracovníci v segmentech jako je IT, finance, marketing či vzdělávání. V neposlední řadě roste i skupina uživatelů působících na volné noze. Celkově se většinou jedná o uživatele s vyšším příjmem a vzděláním.

Podle průzkumů (2019, 2020) je LinkedIn nejdůvěryhodnější sociální sítí. Jak vidíme z žebříčku, výrazně předběhl i ostatní sociální sítě, a to několikrát v řadě za sebou.

digital-trust-ranking

Jelikož se síť těší vysoké důvěře, kvalita profilů uživatelů postupně roste a dosahuje vysoké míry vyplněnosti. Díky tomu víte, kdo je na druhé straně a můžete se propojit s lidmi na správných pozicích a ve správných firmách, budovat s nimi vztah i vzájemnou důvěru a přeměnit je ve své zákazníky. Profil na LinkedInu je tedy jakousi naší vlastní prezentací v profesním světě. To mnohé členy motivuje k tomu, aby své profily měli aktuální a vhodné k vytváření nových spojení, osobnímu brandingu a pracovní příležitosti. 

LinkedIn v České republice využívá 1,5 milionu uživatelů a více než 83 tisíc firem (údaj z 2019). Lidé si profil zakládají především kvůli kontaktům s kolegy či kvůli přísunu informací ze světa nebo oboru a v poslední době především kvůli vlastnímu zviditelnění.

Nejvíce uživatelé na LinkedInu čtou příspěvky (63 %) a prohlížejí si profily ostatních uživatelů (21 %) nebo firem (13 %). Naopak dvě třetiny uživatelů nepíší příspěvky téměř nikdy. Denně je píše jen 5 % uživatelů, většinou se jedná o personalisty a také uživatele s prémiovým účtem. 

Celý výzkum je ke stažení zde.

Cena vs. výkon kampaní

Spousta markeťáků vám potvrdí, že kampaně jsou drahé a nefungují.
Proč? V čem je háček? 
Pojďme se na tenhle „LinkedIn efekt” podívat zblízka.

Minimální denní spend

Ten je nastaven na 10 USD / 10 EUR. Záleží, s jakou měnou pracujete. Každopádně jde o částku 10x vyšší, než mají nastavenou ostatní systémy (Facebook, Instagram, Twitter, ale třeba i Sklik a Google). To samozřejmě vyžaduje vyšší počáteční náklady, které ze začátku klient nemusí chtít vynaložit.

Vysoká cena za zobrazení

Průměrná cena, kterou jsme u klientů vypozorovali, je kolem 30 EUR za 1 000 impresí. Na první pohled je cena vysoká a inzerentovi by mohly při pohledu na report vypadnout oči z důlků. Nicméně je důležité říct, že v případě LinkedInu můžete s touto částkou zasáhnout precizně vybranou cílovou skupinu o velikosti v rozmezí 500 – 15 000 uživatelů z oblasti IT, financí či vysoce postavených představitelů firem v oblasti výroby a logistiky. Samozřejmě se jedná jen o příklad a finální částka jako taková se může lišit.

Reklamní formáty

Také záleží na použitém reklamním formátu. Feed je jistě levnější než odeslání InMail zprávy uživateli, kde se CPM může pohybovat i přes 1 000 EUR.

Cílení

Další faktor určující cenu je velikost cílové skupiny, výběr oboru uživatelů a jejich postavení. Výše postavení lidé totiž logicky patří mezi takzvané decision makery / budget holdery a je na ně směřováno v rámci reklamy více placeného obsahu, z čehož plynou i vyšší náklady pro vstup do aukce.

Je tedy reklama na LinkedInu skutečně neefektivní?

Abyste z kampaní vytěžili maximum, je nutné si říct, zda se na LinkedInu pohybuje vaše cílová skupina. Případně zda produkt a služby, které nabízíte, jsou vhodné pro inzerci na této platformě. Pokud byste chtěli spustit náborovou kampaň s cílem najít kuchaře pro restauraci 50 km za Prahou, tak jej pravděpodobně nenajdete a v tuto chvíli pro vás tato akce není relevantní. Pokud budete hledat do firmy IT specialistu se zaměřením na php jazyk, nabízet marketingové, vzdělávací či další služby nebo budete chtít nabízet investici do developerských projektů, pak je pro vás tato síť jako stvořená.

V tuto chvíli je vaší hlavní výzvou využít vhodné sdělení a formáty reklamy. A v neposlední řadě správně interpretovat data z kampaně na LinkedInu. 

vit-divis

Autorem článku je
Vít Diviš
Social Performance Specialist

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.