Po dlouhé době jedna z prvních offline konferencí v postcovidové době

Letošní 16. ročník byl o videu, autorském právu i reklamním trhu jako takovém.

Konferenci odstartovala energická Libuše Šmuclerová z CNC první zajímavou přednáškou o rozdělení moci v médiích a odmítání odpovědnosti ze strany duopolu Google a Facebook. 

Nejvíce jsme se těšili na téma o budoucnosti personalizované reklamy po ukončení sběru cookies třetích stran, které se i nás v agentuře dotýká a aktivně jej řešíme pro naše klienty. Dané téma probírali Jan Brendl ze Seznam.cz, Matěj Novák z SataSentics, David Voráček z CPEx a Lucie Zadák za CNC. Společně chtějí vytvořit jednotný standard pro identifikaci uživatelů.

Velmi nás zaujala přednáška společnosti Teads, se kterou spolupracujeme na kampaních. Gabriela Vasile nás během svého vystoupení seznámila s postupy a způsoby při tvorbě kreativ a dala nám tipy, jak kreativy nejlépe přizpůsobit, abychom z nich vytěžili maximum. V rámci prezentace se zaměřila na optimalizaci kreativ v obsahové síti a v praxi nám předvedla práci s Teads kreativním studiem, a to od jednoduchých kreativ po složité, včetně ukázky s mluvícím psem. 🙂

screen-cif

Další zajímavá témata probírala Petra Dolejšová. Jak by měla vypadat cookie lišta a co hrozí v případě, že lišta nebude v pořádku? Petra ve své přednášce zmínila právníka Maxe Schremse, který připravil vlastní nástroj na procházení webů a kontroly sběru dat. Nástroj tajně oskenuje web a zjišťuje, zda sbírá data o uživateli a následně vlastníkům webu pošle upozornění pod výhružkou udání se lhůtou 30 dní na opravu.

Co by tedy cookie lišta měla a neměla obsahovat?

Nemůžeme opomenout ani přednášku TikTok a Snapchat: Sociální sítě generace Z, která byla velmi aktuální z hlediska toho, že mnoho klientů řeší, zda je či není TikTok vhodný pro jejich business. TikTok má obrovský potenciál zásahu, a to hlavně mladé cílovky do 25 let, ale pozor jen pro některé značky. Protože je tam zatím málo inzerentů, reklama vychází neuvěřitelně levně. Nyní je možné zasáhnout celou českou cílovku za pouhých 8 000 Kč. CPM je natolik nízké, že se jedná snad o nejlevnější reklamu na českém trhu. Další výhodou je snadné získání velkého počtu followers.

V neposlední řadě stojí určitě za zmínku přednáška Televize, nebo web? Co to znamená, když #volitjeprima. Televizní stanice CNN Prima News úspěšně propojila televizní sledování s hlasováním na internetu. Diváci tak mohli svým hlasováním ovlivnit superdebatu online. Zapomeňte na hlasování pomocí SMS. Pomocí QR kódu moderátorka vyzvala diváky, aby přešli na stránku hlasování a určili, kteří 2 lídři v debatě zůstanou, a kteří ji opustí. Výsledky ankety u televizních diváků pak velmi přesně kopírovaly skutečné výsledky voleb, uvedl Tomáš Večera, který působí na pozici Head of Digital News na CNN Prima News.

Nemohli jste být na konferenci osobně? Věříme, že jsme vám alespoň v kostce předali to nejzajímavější. A budeme se těšit, že se na nějaké další potkáme osobně.

Autorem článku jsou
Roman Kolář
Performance & Branding Specialist

vit-divis

Vít Diviš
Social Performance Specialist

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.