Jak správně budovat značku pomocí Instagram Stories?

Instagram Stories jsou stále oblíbenější součástí obsahu na Instagramu. Jen pro představu – na celém světě se denně zveřejní více než 500 milionů Instagram Stories. V ČR je 3,3 mil. uživatelů Instagramu. Značky zde mají jedinečnou příležitost vyprávět svůj příběh, prezentovat firemní kulturu a ukázat, kdo za značkou opravdu stojí. Mají tak větší šanci navázat kontakt se svými zákazníky, kteří na správně mířený obsah budou reagovat. Díky vzrůstající tendenci přesycenosti obsahem, je však stále těžší si vybudovat místo pod instagramovým sluncem. Co funguje a na co by se měly značky nejvíce zaměřit?

V první řadě je třeba si uvědomit, že všechny značky sdílejí více Stories než kdy dřív. Je tedy mnohem vyšší konkurence, mezi kterou musí značka vyniknout a zaujmout. A tak i Reach Rate (míra dosahu) je stále nižší. Instagram (stejně jako FB) je nasycenější obsahem, a je tak méně pravděpodobné, že zrovna ten váš bude vidět.

Jak vyniknout mezi ostatními?

1) Obsah ve Feedu stále vede

Je to tak. Dosah IG postů je vyšší než u Stories. Proto je více než důležité zaujmout uživatele obsahem ve feedu, a to pravidelně. Zároveň s ním ale udržovat kontakt pomocí Stories.

2) Plánování se vyplatí

Naplánujte si, jak často a kolik chcete Stories sdílet. Ne, určitě nebude trhák to, když vaše followery zahrnete 20 Stories denně. Naopak. Tím je spíše odradíte. Průměrně aktivní značka zveřejňuje 10 Stories za měsíc, ty aktivnější minimálně 16x měsíčně, tedy přibližně každý druhý den. 

Zkuste to postupně – máte dostatek obsahu do Stories, který je relevantní vaší celkové komunikaci? Pro začátek sdílejte Stories 2x týdně. Pokud patříte mezi ty aktivnější, sdílejte každý druhý den.

3) Zlaté pravidlo tří

Stories nesdílejte jen s jedním snímkem, ale vždy alespoň se dvěma – ať má ten příběh nějaký začátek a není jen výkřikem do tmy. Optimální je sdílet třísnímkové Stories, není to ani málo, ani moc, navíc si text můžete do 3 snímků rozložit tak, aby se dobře četl, nezahlcoval a byl atraktivní.

Máte přeci jen na srdci něco, co se do 3 Stories nevejde? Rozumíme, ale zbytečně se nerozmachujte na více než 6 stories. Pak aktivita a zájem followerů klesá natolik, že o ně můžete úplně přijít.

4) Buďte interaktivní

Využívejte všechny možnosti Instagramu, jak co nejvíce zapojit a zaktivovat vaše followery. Ptejte se, připravujte kvízy nebo hlasování a uvidíte, že se vám zvýší počet odpovědí od followerů a tím i atraktivita vaší značky.

Jak poznáte, že jsou vaše Stories úspěšná?

Sledujte tzv. Retention Rate (míru zapamatování si). Ujistěte se, že první část Stories zaujala, pak pokračujte dalšími a sledujte, kolik diváků zůstává a kolik jich odchází. 

Zaměřte se i na Reach Rate (míru dosahu) – podívejte se, kolik diváků vidělo vaše Stories a vydělte to počtem vašich followerů. 

Neděste se, že Reach Rate vašich stories bude mnohem nižší než Reach Rate postů. Bez ohledu na to, kolik followerů máte, většina z nich vidí především vaše posty, než Stories.

Sledujte také to, kolik lidí “klikne na další Stories” – tap-forward. Čím víc má vaše Stories částí, tím je pravděpodobnější, že budete mít více tap-forwards. Pokud máte ve Stories více než 12 snímků, tak téměř 80 % diváků klikne na “další” a přejde k další části.

Tap-forward nemusí znamenat vůbec nic špatného. Naznačuje nám to, že divák už viděl dostatek obsahu nebo ho vůbec nezajímal. Proto je důležité snažit se o to, aby všechny části Stories byly natolik zajímavé, aby je divák chtěl vidět celé a nechtěl se dostat dopředu. 

Naopak tap-back je skvělým ukazatelem toho, že diváka obsah zaujal a vrací se k němu. Čím zajímavější budete mít obsah, tím je pravděpodobnější, že se k němu budou diváci vracet. 

A nakonec je tu samozřejmě míra opuštění vašich Stories (Exit rate). S tím, jak se zvyšuje obsah Stories, stoupá samozřejmě i exit rate. Je toho prostě moc. Instagram navíc přidává další a další možnosti, jak získat pozornost lidí (Reels, IGTV), takže je logické, že někde ta pozornost musí klesat. 

Co by vám letos na IG rozhodně nemělo chybět?

Reels

Priorita č. 1, která by na vašem IG účtu neměla chybět. Ještě jste je ani nezkusili? Nejlepší čas začít je právě teď, třeba jedním Reels videem týdně. 

Livestreamy

Bohužel ještě pořád jsme více online než abychom se potkávali offline. Spojte svoji značku s komunitou prostřednictvím livestreamů. 

Influenceři

Pracujte s influencery. Vyplatí se to. Stále víc se nám ukazuje, že lidé věří více influencerům než klasickým reklamám. Proto je ten správný čas vybrat relevantní osoby, které budou reprezentovat vaši značku. 

AR

Hrajte si s rozšířenou realitou a tvořte vlastní filtry, které budou fanoušky bavit. 

Zdroj: RivalI Q 2021 Instagram Stories Benchmark Report

Autorky článku:

Lucie Sajko
Social Media Manager

Dana Yousifová
Senior Copywriter&Idea Maker

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.