Sešity Oxford jsou sice perfektní pomocník každého školáka, jenže o jejich kvalitách se před kampaní zatím moc nevědělo. A to hlavně kvůli tomu, že je není kde lajkovat. To jsme museli změnit.

Školáci, kde jste na prázdninách?

Kampaň byla naplánována na druhou polovinu léta, kdy mladí začínají řešit vybavení do školy. Abychom produkt nespojili s nutným zlem a školní nudou, museli jsme vytvořit zajímavý a zábavný koncept s nevtíravým a originálním tónem komunikace.

Léto? Škola? Jde to dohromady?

Naši cílovou skupinu – školáky – jsme zastihli na prázdninách, které všichni tráví na jednom místě. Na Instagramu.

Tuto sociální síť jsme vybrali jako hlavní komunikační kanál a naplno využili všechny možnosti, které nabízí: hru s účty, které jsme chytře propojili označováním, Stories, promované příspěvky, populární účty influencerů.

Abychom nedostali tak akorát poznámku a unfollow, museli jsme vymyslet takovou komunikaci, kterou budou děti milovat.

Proto jsme z málo známého produktu vytvořili “Sešity na jedničku”, se kterými mohou naši školáci před školou rozcvičit hlavu…na jedničku. A v rámci soutěžních kol vyhrávat sešitů celý balík.


Hlavolamy byly zábavné, spojené s produktem, žádná křeč a nuda. Tu necháme na školách.

 

Z matiky jsme sice propadali, ale tahle rovnice nám vyšla:

Propojené gridy + Soutěžní kola “Rozcvič hlavu na jedničku” postupně aktivovaná napříč účty + Soutěže na Insta Galleries + Stories = Úspěšná komunikace pro generaci Z.

K tomu přičíst skutečnost, že tyto kanály měly nulové náklady v porovnání s engagementem a zásahem a máme tady výsledek:

Soutěž Rozcvič hlavu na jedničku = Komunita školáků, co vyprodali sklad sešitů Oxford!

Na základním účtu jsme postupně tagovali aktivní soutěžní účty (logická rozcvička, matematická rozcvička, rozcvička postřehu, vizuální rozcvička) se zábavnými rébusy.

A vyhlašovali vítěze, což generovalo další organický dosah, protože zapojení školáci sami tvořili obsah. Ochotně!

Tady je vysvědčení našeho počínání:

  • Počet nových sledujících napříč účty: 4 253
  • Počet komentářů v soutěžích: 6 067
  • Zasažených uživatelů v cílové skupině: 388 930
  • Počet interakcí: 64 690
  • Počet zapojených influencerů: 6
  • Počet Instastories s poděkováním (=promo zadarmo): nespočet! Nestíhali jsme printscreenovat 🙂

Představili jsme cílové skupině, která žije online, produkt, který zatím s digitálem neměl nic společného. Stali se z nich přátelé, followers a fanoušci. Dáváme si jedničku z jazyka a geografie. Perfektně jsme totiž mluvili jejich řečí a oslovili je přesně tam, kde se cílovka nachází. I díky tomu jste Oxford nemohli chvíli sehnat. Byl vyprodaný.

Chcete taky vytvořit funkční ucelenou komunikační strategii a spustit kampaň, která vaše publikum osloví? Oslovte nás! Těšíme se na vaše zadání.

Autor: Klára Stehlíková