Stále spoléháte pouze na Pixel? Je čas přejít na Facebook Conversions API!

Dneska téměř všechno závisí na datech. Točí se kolem nich i svět reklamy. Nejčastěji se získávají z prohlížečů. Nová nařízení o ochraně osobních údajů vyvíjí tlak na marketéry, aby si našli možnosti měření bez použití cookies.

Pokud tedy nastává éra, kdy soubory cookie již nejsou základním kamenem online reklamy, jak postupovat ve světě s novými pravidly na ochranu osobních údajů, které blokují shromažďování potřebných informací pomocí souborů cookie a pixelů?
Řešením je použití rozhraní Facebook Conversions API (dříve známé jako Server-Side API), na které se v tomto článku zaměříme.

Facebook CAPI
Zdroj: Facebook.com

Co je Facebook Conversions API?

Rozhraní Facebook Conversions API (nebo CAPI) bylo dříve známé jako Facebook Server-Side API a je navrženo tak, aby pomáhalo firmám zachovat soukromí dat a zároveň poskytovalo zákazníkům a publiku personalizované reklamní zážitky. Celý proces probíhá bez nutnosti spoléhat se na nástroje prohlížeče, jako jsou soubory cookie.

Rozhraní API pro konverze společnosti Facebook nabízí:

Úplný přehled o funnelu:
Konverze API umožňuje firmám omezit sdílení dat na přesně určená a chtěná. To je více, než v současnosti nabízí Facebook Pixel. Obrovskou výhodou kombinace rozhraní Pixel a Conversions API je úplná viditelnost celého funnelu.

Akční poznatky:
Pixel nabízí přehled o akcích, ke kterým na webu dochází. Těmito akcemi může být například zobrazení stránky nebo nákup. V kombinaci s rozhraním Conversions API získáte skutečně úplný obraz cesty zákazníka. Nyní se sledují akce jako nákupy mimo web, nebo zda zákazník pokračuje ve využívání bezplatné zkušební verze či konvertuje.

Přesné sdílení dat:
Sdílení dat prostřednictvím rozhraní Conversions API je přesnější než jakákoliv jiná metoda ve středním a spodním trychtýři. Podniky se nemusí obávat datových ztrát kvůli pádu prohlížeče nebo blokování reklamy.

Kontrola dat:
Conversions API dává podnikům kontrolu nad tím, jaká data sdílejí. To znamená, že podniky mohou kromě rozhraní Pixel implementovat i rozhraní Conversions API a rozhodnout, co a kdy budou sdílet. Pixel naopak odesílá všechny události v reálném čase.

Rozhraní API pro konverze na Facebooku a ochrana osobních údajů

S rozvojem inteligentních systémů pro prevenci sledování reklam (ITP) jsme v posledních několika letech zaznamenali trendy, kdy prohlížeče postupně zcela vyřazují data třetích stran.

FB CAPI2
Zdroj: Facebook.com

Namísto sdílení dat s prohlížečem mohou společnosti využít rozhraní API pro konverze a sdílet důležitá data se společností Facebook prostřednictvím svého serveru. To znamená, že pokud zákazník použije nástroj pro ochranu soukromí pro aktivity, které se netýkají Facebooku, budou jeho akce rozšířeny o data odeslaná prostřednictvím rozhraní API konverzí.

Kde se tedy koncový uživatel přihlásí k tomu, aby byl zaznamenáván? Opt-in uživatele se zaznamenávají na vašich webových stránkách. Tento souhlas je pak předán společnosti Facebook při odesílání konverzní aktivity prostřednictvím rozhraní Facebook Conversions API. Pokud se pak uživatel odhlásí, je vyvolána nová událost s touto informací – následně je odstraněn z publika.

Sbírání dat pomocí rozhraní API se od způsobu sběru s cookies zásadně liší. Stručně řečeno: data sbíraná na základě souborů cookies jsou závislá na preferencích prohlížeče koncového uživatele – zejména pokud jde o rozšíření pro blokování reklamy. CAPI místo toho odesílá události serveru, čímž tato omezení obchází.

Rozhraní API na straně serveru Facebook

Rozhraní API na straně serveru jsou programová rozhraní, která obsahují alespoň jeden veřejně otevřený koncový bod systému požadavků a odpovědí. Většinou jsou vyjádřena ve formátu JSON (JavaScript Object Notation) nebo XML (Extensible Markup Language). Vystavují se prostřednictvím webu, obvykle pomocí webového serveru HTTP.

Rozhraní API na straně serveru od společnosti Facebook se již takto nenazývá. Místo toho se kompletně označuje jako Conversions API.

Facebook Conversions API

Sám Facebook doporučuje inzerentům, aby kromě Pixelu implementovali také rozhraní Conversions API pro optimální sledování celého kanálu a mnohem spolehlivější sdílení dat. Inzerenti tak mohou předávat větší množství dat, aby podpořili své reklamní úsilí. Díky implementaci rozhraní Conversions API lze zachytit data, jako jsou údaje CRM a události nižšího funnelu. To je více, než pomocí Pixelu.

Společnostem s vysokými nároky na zabezpečení navíc pomůže v rozhodování, která data chtějí sdílet. Implementace rozhraní Conversions API bude vyžadovat určité zdroje na vývoj, ale síť certifikovaných partnerů společnosti Facebook nebo váš vlastní stávající systémový integrátor/poskytovatel marketingové platformy mohou tento proces usnadnit.

Jaký je proces API a konverze?

Pojďme rozebrat proces krok za krokem, abychom porozuměli i technickému backgroundu. 

Rozhraní API Facebook Conversions funguje následujícím způsobem:

  1. Zákazník vstupuje na webovou stránku,…
  2. …která musí mít Facebook Pixel. Ten zaznamená údaje o uživatelích první strany v souborech cookie.
  3. Server uloží informace o uživateli stejným způsobem, jakým ukládá IP adresy, client_id služby Google Analytics a další parametry.
  4. Když uživatel (se svými uloženými uživatelskými údaji) spustí událost, server zašle požadavek serveru Facebook, kde informuje o uvedené události a uživatelských údajích.
FB CAPI3
Zdroj: Facebook.com

Rozhraní Facebook Conversions API je velmi intuitivní a jeho nastavení nevyžaduje mnoho znalostí. Ve skutečnosti stačí jen nastavit:

  • Meta Business Manager (bez něj nelze rozhraní Facebook Conversions API používat).
  • Facebook Pixel s vaší webovou stránkou (při tomto kroku dbejte na korelaci s Business Managerem).
  • Specializovanou aplikaci Facebook pro práci s rozhraním Facebook Conversions API, která je kombinovaná s aplikací Business Manager.

Jaké konverze lze sledovat pomocí rozhraní Conversions API?

Pomocí Conversions API můžeme tedy sledovat
– leady,
– partnerské platby,
– vyhledávání míst,
– telefonní hovory,
– odeslání formuláře,
– nákupy,
– odběry e-mailů,
– změny předplatného.

CAPI má jedinečnou sadu výhod, které Pixel nemá, včetně lepšího přehledu o cestách vícekanálových zákazníků. To vše díky vyřešení problémů, které dříve data zkreslovaly. Řeč je například o:
– špatném připojení k síti,
– dlouhé době načítání stránek,
– Ad blockers.

Největší výhodou rozhraní Facebook Conversions API je pravděpodobně možnost kontroly dat sdílená se servery Facebooku. To vám dává možnost sledovat offline konverze, jako jsou osobní nákupy a prodeje uskutečněné prostřednictvím telefonních hovorů.

Pomocí rozhraní Conversions API můžete odesílat data offline událostí přímo na Facebook.

Výhody služby Facebook CAPI

CAPI umožňuje sdílet data přímo ze serveru na Facebook. Takové sdílení dat vám umožní řadu věcí:

  • Přesně měřit akce více způsoby – umožňuje sdílet věci, jako jsou hodnoty zpoždění a skóre uživatelů/odkazů, takže je můžete použít pro další optimalizaci pomocí jiných nástrojů Facebooku.
  • Zlepšit přesnost údajů o cílení pomocí měření a optimalizací ve spojení s Pixelem.
  • Získejte úplnou kontrolu nad sdílenými daty – při implementaci odděleně od aplikace Facebook Pixel máte úplnou kontrolu nad tím, jaká data sdílíte a kdy. 

 

To všechno díky propojeným událostem serveru s vaším Pixelem, které se chovají jako události prohlížeče:

  • používají se pro stejnou optimalizaci reklamy, včetně konverzí a hodnoty;
  • zobrazují se téměř na všech stejných plochách (mezi které patří i Správce reklam a Správce událostí). 

 

Při použití rozhraní Facebook Conversions API spolu s dalším nástrojem z arzenálu Facebooku můžete získat opravdový přehled, který dříve nebyl možný. 

Použití rozhraní API k odesílání informací o konverzích obchází omezení systému IOS. Pokud se CAPI používá čistě ke sledování offline aktivity s událostmi nižšího funnelu (např. Nákup), nebudou se omezení pro iOS 14 brát v úvahu, protože taková aktivita nepochází z konkrétního operačního systému.

Pokud se však CAPI používá společně s Pixelem k měření online aktivity, doporučujeme řídit se pokyny společnosti Facebook.

Jak tedy do budoucna předejít dalším omezením z pohledu uživatelského soukromí?
Řešením Facebooku je sledování na straně serveru pomocí CAPI a Pixelu.

Nevíte, jak na Facebook Conversions API? Rádi vám s nastavením pomůžeme, ozvěte se nám.

filip-kasan

Autorem článku je
Filip Kasan
Performance & Branding Specialist

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.