AR filtr pro Amnesty International

AR filtry hýbou světem. Tedy alespoň tím digitálním. Značky i jednotlivci čím dál tím častěji volí jako způsob komunikace a zapojení svých zákazníků i fanoušků speciální filtry s rozšířenou realitou. Ani my jsme nezůstali pozadu a vytvořili unikátní filtry pro několik našich klientů. Všechny vám představíme v několikadílném seriálu.

Jak to celé funguje?

Ve Spark AR studiu navrhnete filtr, jenž posléze sdílíte ostatním uživatelům, kteří si ho na sociálních sítích můžou vyzkoušet. Díky rozšířené realitě se během několika sekund dokážou proměnit v oblíbené zvíře, postavičku z komiksu nebo počítačové hry či jinou bytost dle jejich gusta. 

AR filtry vznikají primárně pro zábavu. Dají se ale skvěle použít i jako účinný marketingový nástroj. Jako poměrně nový a neokoukaný formát jsou skvělou příležitostí pro značky, které chtějí svou komunikaci posunout a více zapojit uživatele v době, kdy se většina aktivit přesunula do onlinu.

Rainbow Madonna

První filtr z dílny agentury Fragile vznikl ve spolupráci s Amnesty International. Speciální efekt Rainbow Madonna vytvořil uživatelům kolem hlavy duhovou svatozář. Poukazoval tak na kauzu, která vrcholila v Polsku na jaře 2021.

Začátkem března 2021 probíhal proces s trojicí žen, které na jaře 2019 vylepily plakáty s Pannou Marií a přidělanou svatozáří v barvách duhy. Všechny tři byly obviněny z „urážky náboženského cítění“. 

Hnutí Amnesty International připravilo podpůrnou kampaň k vyjádření solidarity s těmito ženami a požadující jejich propuštění. Jádrem kampaně byla online petice, na kterou navazoval právě náš AR filtr. Pořízením a sdílením fotografie či videa s hashtagem #DuhaNeníZločin mohli lidé na sociálních sítích vyjádřit svůj postoj a nesouhlas se stíháním polských aktivistek. 

Social plný svatozáří

Během několika dní si virtuální duhovou svatozář nasadilo více než 100 tisíc uživatelů. 

O speciálním AR filtru i celé kampani se zmínil i největší server zaměřený na AR Lenslist.

A co je nejdůležitější. Všechny tři polské aktivistky byly zproštěny viny! 

Odkaz + QR kód na AR filtr: https://www.instagram.com/ar/785384542062997/

Autorka článku:

Kristýna Šestáková
Copywriter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.