Pravidelně pořádáme Fragile Talks – přátelská setkání s hosty z oblasti e-commerce, businessu, marketingu a dalších.

Na čtvrtém večeru Fragile Talks jsme po dřívějších hvězdných hostech Liboru Malém, Davidovi ŠpinaroviJindrovi Fáborském přivítali podnikatele v e-commerce a současného investora Martina Rozhoně.  

Martin je špička v oblasti e-commerce a zakladatel společnosti Vivantis. Je to podnikatel, který dokázal vybudovat skupinu deseti e-shopů s miliardovým obratem. V jeho osobnosti se prolíná obrovská pracovitost, smysl pro detail, inovativnost, zkrátka je to osobnost výkonově orientovaného manažera a zároveň člověka s velkým zájmem o celostní medicínu, osobní rozvoj a přírodu. Nás pochopitelně nejvíc zajímalo, co mu prokazatelně v marketingu fungovalo a co hodnotí jako krok vedle.

Martinovy kariérní začátky

Martinovy podnikatelské začátky byly spojené s budováním webu o celostní medicíně a hledání jeho způsobu financování, kdy příjmy z reklamy nebyly relevantním modelem. Proto se rozhodl založit e-shop na prodej přírodních produktů a potravinových doplňků zdravé výživy Prozdravi.cz. Online marketingová aktivita byla zejména SEO, které pomáhalo klíčové položky umístit na první místa vyhledávačů. Při úvahách nad maržovostí distribučního online prodeje zvolil Martin následně i cestu vlastních přírodních produktů pod značkou Natural Medicaments, u kterých se dokázal dostat na vyšší prodejní marži. 

Společnost Vivantis

S rozvojem e-shopu Prozdravi.cz přišlo následně i budování dalších e-shopů zaměřených na parfémy, kosmetiku, hodinky a šperky – a tak vznikla skupina Vivantis . Ta se stala předním internetovým prodejcem v ČR a následně expandovala na Slovensko a do Rumunska. 

Pro provozovatele e-shopů a online marketéry byl určitě zajímavý Martinův pohled na hodnocení prodejních výsledků jednotlivých položek z pohledu maržovosti a jejich rozklíčování na jednotlivé transakce. Přiřazení nákladů a prodejní marže na prodávanou položku na jedné straně vůči marketingovým nákladům na druhé straně. Jako marketingové náklady sledoval Martin náklady na daná klíčová slova, která vedla k přivedení návštěvnosti. Následné vyhodnocování pak podle výsledné maržovosti prodané položky. Více si můžete poslechnout v našem záznamu z akce. 

Osobní život a prodej Vivantis

Zajímalo nás také, jak Martin bojoval s únavou a vyhořením. Martin dokázal pracovat neuvěřitalných 400 hodin měsíčně, byl zároveň pod tlakem vysokých provozních úvěrů a to v dlouhodobém pracovním vypětí vedlo k opakovanému osobnímu vyhoření. Rozhodl se zpomalit a věnovat se více svému zdraví. Psychické vypětí byl důvod k úvahám o prodeji společnosti Vivantis. Plánovaným kupcem byla tehdy Alza, ale její plán zrušení kanceláří v Chrudimi a transformace do pražské centrály nakonec přesměroval jednání o prodeji na Mall Group, který Chrudimské zázemí firmy zachoval.

Martin se stal angel investorem a věnuje se investicím a to zejména do projektu VRgineers. V nových investicích drží stále kontinuitu i s projekty zaměřenými na lidské zdraví U Lékaře, nebo podpořil ekologický eshop Econea

S každou osobností, kterou si do agentury pozveme, se dozvíme mraky hodnotných informací a host k nám vžene vlnu inspirace. Různorodé osoby nám pomáhají se na svět dívat novýma očima, pomáhají nám se zlepšovat a přemýšlet nad věcmi jinak. Zároveň máme šanci se jednou za čas setkat s přáteli, kolegy i obchodní partnery. Takže i tentokrát díky za skvělý večer!

Autorem článku je
Leoš Špachta
Sales Director