Síla vlivu influencerů bylo stěžejní téma prostupující celou konferencí Influencering konané 16. října 2019 v pražském HubHub v paláci ARA. 

Influencer marketing od A do Z

Pestrá paleta zástupců firem, odborníků a vlivných influencerů přednášela na téma, jak zapojovat konkrétní influencery do marketingových kampaní. Po ranní kávě a úvodním výstupu začali jednotliví řečníci podrobně analyzovat a na příkladech z praxe demonstrovat modely efektivní spolupráce ve vztahu influencer – firma. Pro účastníky z řad zástupců společností, odborníky i začínající profesionály to byla příležitost dozvědět se, jak nejlépe při spolupráci komunikovat, jak nastavit ceny a také jak kampaně správně vyhodnocovat.

Mezi přednášejícími zanechala stopu i agentura Fragile. Porovnání spolupráce s menšími influencery a celebritami bylo téma, kterým otevřela diskuzi v rámci konference naše Influencer Marketing specialistka Lucie Kučerová. Nastínila, jak s influencer marketingem pracujeme ve Fragile a poradila, jak si spolupráci pohlídat tak, aby byla pro značku co možná nejpřínosnější. Tématu, kdy se vyplatí spolupracovat s celebritou a kdy s mikroinfluencerem se věnoval minulý příspěvek na našem Fragile blogu. 

O druhou výraznou stopu se postarala Account & Project Manager Eliška Kmochová, která na případové studii ukázala, jak může kampaň fungovat, když je spolupráce navázána se správně zvoleným influencerem.

Eliška svou prezentaci založila na konkrétním příkladu spolupráce a demonstrovala, jak zde influencer marketing zafungoval na jedničku. Klientem byl Pilot Pen se svým produktem rychle píšícího pera Pilot Acroball. Výběr influencera se orientoval podle jeho velikosti, zda jsou jeho followers zároveň cílovou skupinou pro daný produkt, tedy ženy/muži ve věku 25 – 45 let, dále podle kvality a důvěryhodnosti výstupů, souvislosti mezi influencerem a značkou a v neposlední řadě podle rozpočtu. 

Z těchto kritérií vyvstala spolupráce s oblíbenou mass influencerkou s humorným stylem komunikace Nikol Štíbrovou. Kampaňové téma přirozeně a logicky navázalo na Nikolinu tvorbu a tzv. ”Lingvistické okénko”, kterému se na vlastním Instagram profilu věnovala zhruba 14 dní před začátkem kampaně.

Během spolupráce s Pilot Pen Nikol vytvořila sadu Instastories, v rámci kterých odkazovala na microsite značky Pilot s kvízem pod názvem ”Stíháte tempo českého jazyka?”. Nikol na příkladu otázky ”Co je to hipsterská pomsta?” poukazovala na hříčky českého jazyka a zároveň vyzývala sledující k vyplnění kvízu. 

Výsledkem byla úspěšná kampaň s vysokým procentem dokončení kvízu na webu. Dodatečná návštěvnost byla nejen vysoká, ale i kvalitní. Z Nikoliných stories se na web prokliklo během 24 hodin téměř 11.000 lidí. Z toho 71.9 % kvíz zcela dokončilo.

Podíl nákladů na influencera na celkovém média mixu byl 4 %, ale přitom se jednalo o 2. nejčastější zdroj návštěvnosti webu. Stoupla konverzní míra a cena za jednoho návštěvníka webu byla u IG stories Nikol o 45,14 % levnější, než u sponzorovaných IG stories Pilot Pen. Zářný příklad toho, že správně zvolený influencer výrazně podpoří funkčnost celé kampaně.


Autorem článku je
Jakub Kučera
Copywriter