K remarketingu lze přistupovat různě. My kromě výsledků přinášíme i příjemnou uživatelskou zkušenost, kterou si návštěvník webu spojí s danou značkou.

Konference PPCEE

Case study o správném přístupu k remarketingu jsme prezentovali i na mezinárodní konferenci PPCEE v Bratislavě. Naším cílem bylo demenstrovat, že remarketing je velmi dobrý sluha a musí se k němu přistupovat s ohledem na návštěvníky, ke kterým komunikujeme. 

Case study: Remarketing

Náš klient, který poskytuje finanční služby se na nás obrátil, abychom mu pomohli a správně nastavili remarketingové kampaně. Segment finančnictví je ve světě reklamy trochu oříšek, protože Google zakazuje inzerci některých služeb, a proto jde reklamu zprostředkovat pouze přes Seznam Sklik. 

Před naším zásahem byla reklama nastavena docela agresivním způsobem, tzn. tak, aby se zobrazovala co nejvíc a všem návštěvníkům (reklamní systém neumožnuje pokročilé cílení). Výsledky takto nastavené kampaně nebyly vůbec špatné, dlouhodobě šlo o jedny z nejvýkonnějších kampaní. Náš názor je takový, že reklama mohla být pro uživatele, obtěžující. Kromě toho se zbytečně investovali peníze do uživatelů, kteří o půjčku nemají vůbec zájem.

Naší prací je reklamu vytvářet tak, aby si ji uživatelé nespojovali s negativním zážitkem, takže aby je reklama neobtěžovala, nenutila, nebo nevyvolávala pocit, že je pronásleduje.

A proto jsme klientovi sami navrhli několik zásadních změn,  které ale nebyly možné přímo v reklamním systému nastavit. Omezení jsme obešli úpravou remarketing kódu. Díky nasazení přes Google Tag Manager dokážeme nyní sbírat více informací o chování návštěvníka. Zaměřili jsme se na segmentace uživatelů dle jejich chování; sledovali jsme, jakým způsobem interagovali s webovou stránkou, zda si přečetli obchodní podmínky, na jaké místo doscrollovali na stránce, na jakém kroku se zastavili při vyplňování formuláře, kolik času strávili na webu…

Na základě analýzy těchto dat jsme vytvořili segmenty uživatelů dle pravděpodobnosti konverze a pro každý segment upravili frekvenci zobrazení reklamy a tím jsme přestali “spamovat” všechny. Vytvořili jsme 250 nových publik a kombinací, kterým jsme komunikovali speciálně navrženou kreativu pro každý segment zvlášť. Omezili jsme celkově frekvenci zobrazené reklamy a investovali finance jen tam, kde se nám to vyplatí. 

Výsledky kampaně

Cena za proklik klesla o 

20

Míra prokliku se zvýšila o

28

CPA klesla o

33

Konverzní poměr vyšší o

31

Výsledky dobře fungujících kampaní se nám podařilo po dokončení úprav ještě zlepšit.

Rozšířené cílení se projevilo na všech metrikách, které sledujeme. Cena za proklik klesla o 20 % a míra prokliku se zvýšila o 28 %. Tato změna ukazuje, že jsme se začali zobrazovat reklamu relevantnějším uživatelům. Cena za registraci (CPA) klesla o 33 % při nárůstu konverzního poměru o 31 %. Celkový objem registrací zůstal stejný jako před úpravou ale náklady klesly o třetinu. Ušetřené peníze investujeme do rozšíření dalších typů kampaní.

S výsledky kampaně jsme byli spokojeni, ale co pro nás bylo v tomto případě důležitější je kvalita kampaně. A ta byla bezpochyby vyšší díky sofistikovanému zacházení s uživateli, kterým reklamu ukazujeme.

Autorem článku je
Peter Pleško
Performance & Branding Consultant