User-generated content (UGC) se stal klíčem k úspěchu komunikace BioLife na TikToku. Místo globálních videí jsme vsadili na spolupráci s lokální content creatorkou. Výsledek? Výrazný nárůst zapojení uživatelů, rekordní čísla a silná komunita dárců.
Zadání: Značka s novou identitou, která potřebuje být vidět
BioLife, součást globální biotechnologické farmaceutické společnosti Takeda, se specializuje na odběr a zpracování krevní plazmy, která je klíčovou složkou pro výrobu specializovaných léků. Po rebrandingu bylo pro značku klíčové šířit povědomí – ukázat potenciálním dárcům, že na trhu působí jako síť kvalitních a profesionálních odběrových center v Česku. Cílem bylo zatraktivnit darování plazmy pro mladší generaci, vybudovat s nimi vztah a vytvořit komunitu dárců.
Průkopníci na TikToku: Místo globálních reklam autenticita a zábava
Jelikož si další centra netroufla do Tiktoku investovat, v zavedení této platformy jsme byli průkopníci. Naše strategie se potvrdila, protože se TikTok ukázal jako ideální platforma – autentický obsah nejen edukuje, ale také motivuje a podporuje zapojení nových dárců.
Při samotném startu BioLife na TikToku v září loňského roku jsme využívali globální videa, která sice nesla oficiální sdělení značky, ale chyběla jim lokální relevance a autenticita. Proto jsme se rozhodli pro zcela jiný přístup – lokalizaci obsahu a zapojení user-generated content (UGC) tvůrkyně.
Od globálního obsahu k reálným příběhům
Hlavní pilíře strategie:
- Zapojení UGC content creatorky
Zapojili jsme influencerku Kláru Tůmovou, která vytvářela autentický obsah přímo z odběrových center BioLife. - Důraz na autenticitu
Místo klasických reklamních videí jsme se zaměřili na darování z pohledu dárců, adresovali jejich zkušenosti, motivace a zážitky z odběru. - Mix edukace a zábavy
Spojili jsme lehkost a hravost TikToku s důležitými fakty o darování plazmy, aby byl obsah atraktivní i pro mladší generaci. Díky strategickému použití trendů, které rezonovaly se značkou, jsme tak dokázali vytvořit obsah, který působil autenticky.
@biolife_plazma_centrum Můžeš darovat plazmu? 🤔 Mrkni na podmínky a dej nám vědět jestli je splňuješ! ✅ #biolife #pomahejte #darujteplazmu #krevniplazma #brno #liberec #most #olomouc #ostrava #pardubice #plzen #ustinadlabem #zlin #hradeckralove #karvina ♬ original sound - BioLife Plazma Centrum
@biolife_plazma_centrum Děkujeme všem, kdo jste s námi pomáhali zachraňovat životy v roce 2024. ❤️ Byli jste skvělí! 🚀 #2024recap #darovani #biolife #pomahejte #darujteplazmu #krevniplazma #brno #liberec #most #olomouc #ostrava #pardubice #plzen #ustinadlabem #zlin #hradeckralove #karvina ♬ původní zvuk - BioLife Plazma Centrum
@biolife_plazma_centrum Víš, že můžeš darovat dvakrát do měsíce? 😎 (to jsou skoro čtyři brunche) #biolife #pomahejte #darujteplazmu #krevniplazma #brno #liberec #most #olomouc #ostrava #pardubice #plzen #ustinadlabem #zlin #hradeckralove #karvina ♬ original sound - BioLife Plazma Centrum
Čísla, která mluví za vše: Rekordní výsledky během pár měsíců
Přechod na autentický lokální obsah přinesl výrazný nárůst zapojení uživatelů a dosahu.
I přes menší počet výstupů oproti Metě jsme na TikToku BioLife trhli rekordy:
- 9,2 milionů zobrazení (TikTok, 09/24–01/25)
- 1 milion unikátních dosahů (TikTok, 09/24–01/25)
Vybudovali jsme komunitu
Naše komunikace rozpoutala konverzace, oslovila nové dárce a vybudovala kolem BioLife komunitu, která nejen sdílí zkušenosti, ale také motivuje ostatní k tomu, aby se přidali a pomáhali zachraňovat životy.


Děkujeme všem, kteří se na projektu podíleli a hlavně týmu Fragile:
Account Director: Michaela Mihók
Account Manager: Veronika Svobodová
Social Media Specialist: Karolína Šťastová
Zaujala vás tato případová studie a rádi byste, aby vaše značka začala komunikovat na TikToku? Neváhejte nás kontaktovat.