User-generated content (UGC) se stal klíčem k úspěchu komunikace BioLife na TikToku. Místo globálních videí jsme vsadili na spolupráci s lokální content creatorkou. Výsledek? Výrazný nárůst zapojení uživatelů, rekordní čísla a silná komunita dárců.

Zadání: Značka s novou identitou, která potřebuje být vidět

BioLife, součást globální biotechnologické farmaceutické společnosti Takeda, se specializuje na odběr a zpracování krevní plazmy, která je klíčovou složkou pro výrobu specializovaných léků. Po rebrandingu bylo pro značku klíčové šířit povědomí – ukázat potenciálním dárcům, že na trhu působí jako síť kvalitních a profesionálních odběrových center v Česku. Cílem bylo zatraktivnit darování plazmy pro mladší generaci, vybudovat s nimi vztah a vytvořit komunitu dárců.

Průkopníci na TikToku: Místo globálních reklam autenticita a zábava

Jelikož si další centra netroufla do Tiktoku investovat, v zavedení této platformy jsme byli průkopníci. Naše strategie se potvrdila, protože se TikTok ukázal jako ideální platforma – autentický obsah nejen edukuje, ale také motivuje a podporuje zapojení nových dárců. 

Při samotném startu BioLife na TikToku v září loňského roku jsme využívali globální videa, která sice nesla oficiální sdělení značky, ale chyběla jim lokální relevance a autenticita. Proto jsme se rozhodli pro zcela jiný přístup – lokalizaci obsahu a zapojení user-generated content (UGC) tvůrkyně.

Od globálního obsahu k reálným příběhům

Hlavní pilíře strategie:

  1. Zapojení UGC content creatorky
    Zapojili jsme influencerku Kláru Tůmovou, která vytvářela autentický obsah přímo z odběrových center BioLife.
  2. Důraz na autenticitu
    Místo klasických reklamních videí jsme se zaměřili na darování z pohledu dárců, adresovali jejich zkušenosti, motivace a zážitky z odběru.
  3. Mix edukace a zábavy
    Spojili jsme lehkost a hravost TikToku s důležitými fakty o darování plazmy, aby byl obsah atraktivní i pro mladší generaci. Díky strategickému použití trendů, které rezonovaly se značkou, jsme tak dokázali vytvořit obsah, který působil autenticky.

Čísla, která mluví za vše: Rekordní výsledky během pár měsíců

Přechod na autentický lokální obsah přinesl výrazný nárůst zapojení uživatelů a dosahu.
I přes menší počet výstupů oproti Metě jsme na TikToku BioLife trhli rekordy:

  • 9,2 milionů zobrazení (TikTok, 09/24–01/25)
  • 1 milion unikátních dosahů (TikTok, 09/24–01/25)

Vybudovali jsme komunitu

Naše komunikace rozpoutala konverzace, oslovila nové dárce a vybudovala kolem BioLife komunitu, která nejen sdílí zkušenosti, ale také motivuje ostatní k tomu, aby se přidali a pomáhali zachraňovat životy.

Biolife Tiktok
Biolife Tiktok

Děkujeme všem, kteří se na projektu podíleli a hlavně týmu Fragile:

Account Director: Michaela Mihók
Account Manager: Veronika Svobodová
Social Media Specialist: Karolína Šťastová

Zaujala vás tato případová studie a rádi byste, aby vaše značka začala komunikovat na TikToku? Neváhejte nás kontaktovat.