Jak sdílet přístupy do systémů

Pří správě kampaní potřebujeme jako online reklamní agentura získat přístup do různých účtů, abychom mohli do systémů nahlížet a dělat úpravy. Proto jsme pro vás připravili jednoduchý návod na to, jak sdílet přístup k marketingovým nástrojům.

PPC Systémy

Google Ads

Pro přístup budeme potřebovat vaše zákaznické číslo ve tvaru xxx-xxx-xxxx, které najdete v GAds vpravo nahoře nad vaším e-mailem. 

Následně vám zašleme žádost o přístup do vašeho účtu, která vám přijde na e-mail a najdete ji i v GAds jako notifikaci pod zvonečkem v horní šedé liště vedle čísla účtu. Po přijetí žádosti vám ještě přijde potvrzovací e-mail o propojení. Od této chvíle je vše připraveno. 

Sklik

V účtu pro Sklik se nejdříve proklikněte do Nastavení přes pole s e-mailem v pravém horním rohu.

V Nastavení účtu v sekci Nabídnout přístup/požádat o přístup vyberte Nabídnout přístup. Do jména účtu zadejte e-mail (v našem případě – fragile.media@seznam.cz) a udělte práva alespoň jako Správce kampaní. Po přijetí žádosti je účet nasdílený. 

 

Social media

Facebook

Pro přidání agentury nejdříve rozbalte menu nahoře vlevo a vyberte možnost Nastavení firmy (v horní části nabídky). Následně přejděte na Uživatele, vyberte Partneři a klikněte na tlačítko Přidat.

Partnera můžete přidat skrz unikátní ID číslo. Pro sdílení s naší agenturou vyplníte ID: 829908243709965.  

V dalších krocích vyberte všechny potřebné položky, které budeme potřebovat (reklamní účet, firemní stránka, IG firemní profil, pixel, katalog) a u každé položky ideálně zvolte možnost Správce. Je to ten nejlepší způsob, jak můžeme nastavit vše potřebné a předejít případným problémům z důvodu omezených práv.

Instagram

Přístup ke stránce
Nasdílejte nám přihlašovací údaje: uživatelské jméno & heslo. Pozor, pokud je na účtu nastaveno dvoufázové ověření, budeme potřebovat také nasdílet ihned kód, který Instagram standardně posílá na uvedený mobilní telefon nebo e-mail při registraci.

LinkedIn

Správa firemní stránky

Práva se udělují konkrétním osobám z agentury, kteří budou na správě firemní stránky spolupracovat. V sekci Administrativní nástroje na profilu stránky kliknete na Nastavení – Nastavit správce a přidejte jednotlivé osoby skrz jejich osobní LinkedIn profily. Ideálně nastavte roli Super správce, abychom předešli případným problémům z důvodu omezených práv.

Reklamní účet

V rozhraní LinkedIn klikněte na Advertise v horní části stránky hned vedle Work nebo přímo klikněte na odkaz: https://www.linkedin.com/campaignmanager/accounts

Vyberte váš účet, pro který chcete sdílet přístup a pošlete nám jeho ID, které je vidět hned pod účtem. Následně vám zašleme žádost o sdílení a vám stačí žádost potvrdit. 

Pinterest

Zašlete nám, prosím, přístupové údaje.

TikTok

Přístup ke stránce
Nasdílejte nám přihlašovací údaje: uživatelské jméno, telefon nebo e-mail & heslo. Pozor, pokud je na účtu nastaveno dvoufázové ověření, budeme potřebovat také nasdílet ihned kód, který TikTok standardně posílá na uvedený mobilní telefon nebo e-mail při registraci.

Reklamní účet

Pro TikTok je sdílení dost podobné jako na Facebook. Nejdříve se přihlaste ke svému účtu TikTok Business Center jako správce (https://business.tiktok.com/). V levém menu nahoře přejděte přes User do sekce Partners

Následně stačí kliknout na Add Partners, vložit ID (v našem případě – 6990668198966247426) a kliknout na další. 

V dalším kroku už jen stačí vybrat reklamní účty, které chcete sdílet se svým partnerem, přidělte partnerovi potřebnou roli (pro co nejmenší komplikace při správě profilu je nejlepší přiřadit roli Správce) a potvrdit.

Twitter


Zašlete nám, prosím, přístupové údaje.

YouTube

Pro sdílení Youtube účtu se nejdříve proklikněte skrz účet vpravo nahoře do YouTube Studio.

V levém menu rozklikněte nastavení (úplně dole). V nastavení přejděte na možnost Oprávnění a klikněte na Pozvat nebo Spravovat oprávnění. V rámci tohoto kroku se vám mohou zobrazit dvě různé tabulky viz. níže (záleží na původním nastavení účtu YouTube, vašich aktuálních právech apod.).

Následně už jen stačí vyplnit e-mail, na který chcete účet nasdílet (v našem případě –  adwords@fragile.cz) a přidat přístup s právy Manažera a máte hotovo. Tato práva potřebujeme proto, abychom mohli účet případně propojit s Google Ads.

Zoomsphere - social media planner & publishing tool

Pro sdílení účtu bude stačit vaše jméno a e-mail, se kterým se budete přihlašovat a na který vám následně pošleme pozvánku. E-mail nesmí být již registrovaný v žádném jiném dosavadním Zoomsphere.

Analytika

Google Analytics

Pro reporting a nastavení samotných Google Analytics budete potřebovat nasdílet přístup na určený e-mail (v našem případě –  adwords@fragile.cz). Pro nasdílení účtu budete muset jít do Google Analytics do sekce správce (dostanete se tam skrz ozubené kolečko), kde vyberte podkategorii Správa a přístup k účtu. Tam následně klikněte do levého horního rohu na tlačítko + a přidejte uživatele.

K přidání následně stačí zadat e-mail (v našem případě –  adwords@fragile.cz) a přidat roli správce (administrátora).

Google Search Console

Přístup do nástroje Google Search Console můžete nastavit na adrese https://search.google.com/search-console

Ujistěte se, že v levém horním rohu máte vybranou správnou doménu, pro kterou chcete přístup nastavit. Následně v pravém dolním rohu vstupní do nastavení služby.

Vyberte možnost „Users and Permissions“

Klikněta na tlačítko +ADD USER (Přidat uživatele)

Přidejte přístup emailu adwords@fragile.cz s právy Full / Plná práva

Google Tag Manager

Pro nastavení přístupu do Google Tag Manager se přihlaste ke svému účtu a v sekci Správce klikněte na tlačítko Správa uživatelů.

Přidejte nového uživatele modrým tlačítkem v pravém horním rohu. Nejdříve zadejte e-mail, který chcete přidat (v našem případě –  adwords@fragile.cz), následně označte přístup Správce (ujistěte se že oba checkboxy jsou zaškrtnuté) a tlačítkem vpravo dole přejděte do nastavení práv na publikaci pro dané kontejnery.

Aktivujte všechna oprávnění a pokračujte kliknutím na HotovoPozvat

Ostatní

Zboží.cz

Přihlaste se do své klientské zóny: klient.seznam.cz. Na své domovské stránce přejděte v levém menu na Nastavení a vyberte možnost Účty s přístupem k mému účtu

Následně v pravém horním rohu klikněte na možnost Nabídnout přístup.  

Pro nasdílení vyplňte potřebné údaje. E-mail (v našem případě –  fragile.media@seznam.cz), službu (v našem případě potřebujeme Zboží.cz) a nakonec úroveň práv (zde budeme potřebovat pro celkovou správu zvolit možnost Zboží Správce

Následně už stačí vše potvrdit přes kliknutí na tlačítko Nabídnout přístup.

Mergado

Pro sdílení účtu je potřeba založit alespoň jeden export, abyste mohli přístup udělit. Pokud tak již máte, tak následně stačí přejít do sekce oprávnění. Tam se dostanete skrz menu na levé straně Oprávnění nebo na přehledu e-shopu/​exportu, ke kterému chcete udělit přístup, klikněte na ikonku osob Oprávnění e-shopu (viz. druhý obrázek). Následně stačí jen vyplnit e-mail (v našem případě –  adwords@fragile.cz) a v rámci oprávnění zvolit možnost Zápis. V posledním kroku už jen stačí odeslat pozvánku. 

 

 

Google Merchant Center

Ke sdílení přístupu do Google Merchant Centra se nejdříve musíte přihlásit ke svému účtu na https://merchants.google.com/. Následně stačí prokliknout ozubené kolečko vpravo nahoře a vybrat sekci Přístup k účtu.

Po rozkliknutí Přístupu k účtu klikněte na Přidat uživatele a vyplňte e-mail ke sdílení (v našem případě – adwords@fragile.cz).

Po vyplnění e-mailu vám vyskočí tabulka s nastavením přístupů a práv. Zaškrtněte přístup správce a vlevo dole klikněte na modré tlačítko Přidat uživatele.

Heureka

Zašlete nám, prosím, přístupové údaje.

Microsoft Advertising / Bing

Pro sdílení se přihlaste do účtu Microsoft Advertising jako správce. Následně stačí kliknout na Preferences, kam se dostanete přes Tools v horním menu. 

V Preferences následně stačí přejít na Account Setting a zkopírovat vaše číslo účtu, které nám zašlete. 

Po zaslání vám přijde žádost o přístup, kterou najdete v Account Summary, kam se dostanete přes menu v přehledu účtu. 

V Account Summary následně už stačí jít do sekce Request a přijmout obdrženou žádost, která se vám tam zobrazí.