Svět virtuální reality a budoucnost chytrých prodejen. Tohle téma přilákalo více než 40 hostů na Future of Digital 2, které se uskutečnilo 12. 6. v prostorách ETNETERA HUB. Využití umělé inteligence a virtuální reality v online marketingu se stává neodmyslitelnou skutečností. Jak těmito nástroji zasáhnout zákazníka, nám prozradilo několik povolaných osob.

 

První blok patřil Matouši Ledvinovi z Google, který je z pozice Agency Performance Managera konzultantem pro agentury a agenturní klienty.

Žijeme v době, kdy začíná být na vzestupu hlasové ovládání. Nepotřebujeme k tomu už klávesnici, stačí pouze náš hlas. V mobilních zařízeních vzrostl počet vyhledávání slova ,,kde koupit“ na 85 %. Lidé jsou náročnější. Chytrý telefon dokáže najít hledaný produkt v jejich blízkosti, dokonce jim umí říct, kde ho právě mají na skladě. Tak proč vše dělat manuálně? Hlasový asistent šetří čas a je ve vyhledávání efektivnější. A samozřejmě online marketing na to reaguje a sbírá potřebná data k perfektnímu nastavení vyhledávače. Google vám to usnadní. Vstupujeme do éry asistence.

Matouš Ledvina, Google

Leoš Špachta z Fragile, hovořil na téma umělé inteligence a jejího proniknutí do online marketingu. Nastínil budoucnost inovací právě v tomto odvětví a poukázal na důležitost chatbotů, kteří jsou nedílnou součástí customer care. Chatbot dnes umí plně zastat funkci člověka v komunikaci se zákazníkem. Jeho spuštění předchází tvorba komunikačního stromu, kde je dobré si promyslet kudy chcete uživatele provést a co se chcete od něj dozvědět. Chatboti dnes plní také funkci zastaralých formulářů. Stačí mít dobře zpracované často kladené dotazy.

Leoš Špachta, Fragile

Filip Hanzl, stratég UX oddělení z Etnetera Activate, který provádí uživatelský průzkum pomocí dat, chválil v první řadě firemní zázemí, které mu dává prostor pro tvorbu a vývoj aplikací. Jeho pozornost se postupem času odsunula od webu a začal se zajímat o technologie dalších rozhraní, které existují. Zmiňuje situaci, kdy klienti nemají čas a málo hledí na další rozvoj. Snaží se jim ulehčit proces implementace a využívat již existující data, aplikace, nový existující prostor, který mohou využít. Uvádí příklad, kdy využívá virtuální realitu z pohledu návrhu a vymýšlení aplikace tak, aby klientovi něco přinesla a plnila požadavky dle zadání. Důležité bylo využití znalostí od herních návrhářů a umělců. Nejmenovaná automobilka potřebovala představit svůj nový model a došla k závěru, že auto, které stojí na showroomu v jedné barvě a vybavení, nemůže klientovi úplně stačit, a proto chtěla model prezentovat trochu jinak. Jeho tým navrhl koncept, jak by představení modelu na showroomu vypadalo ve virtuální realitě. Nakonec vznikla aplikace pro mobilní ad sety, která je pro uživatele interaktivní a uživatel si tak může navrhnout vůz dle vlastního přání.

Filip Hanzl, Etnetera Activate

Michal Fanta z Entetery, mluvil o rychlosti webu. V dnešní době je rychlost velmi důležitá a je potřeba ji neustále monitorovat. Ideální načítací doba, záleží na obsahu a je mezi 3–10 vteřinami. Vracející se uživatel dokáže na své oblíbené stránce poznat rozdíl, a to když je web zpomalený o více jak 20 %. Ideální doba reakce po kliknutí je pak do 1 vteřiny. Pokud je odezva delší, hrozí, že nám zákazník uteče. Michal doporučuje nástroj Google Lighthouse, kterým zjišťuje výkon webu. Tento nástroj vytvoří report a udělá screenshoty, jak se uživatel chová a co v jaké vteřině viděl. Zároveň vám změří dobu načítání, ukáže, co je problémové a poskytne rady, jak problém opravit. Nástroj je navíc zdarma.

Michal Fanta, Etnetera

Ivan Kutil z AppSatori hovořil na téma Jak inovovat v Google Cloudu. Dle jeho slov potřebujete k inovacím dvě věci – čas a peníze. Například Google věnuje 30 % inženýrského času na tvorbu inovací. Cloud obsahuje 4 hlavní platformy, které můžete používat jako firma. Nejzákladnější je mapová, kde si můžete postavit vlastní aplikaci a něco vizualizovat na základě Google map. Dále Google Cloud, G Suite – kancelářský balík aplikací a správa Chrome a Android zařízení. Google Cloud je prostředí, kde můžete provozovat a hostovat vaše aplikace. Na závěr Ivan  představil 2 hlasové asistenty, již dobře známý Google Home a Amazon echo. Asistenti jsou vhodným doplňkem moderních domácností. Pokud se zrovna nudíte, můžete si s nimi povídat, vyhledávat informace nebo si přehrávat hudbu. Dokonce vás objednají ke kadeřníkovi, zubaři nebo zamluví stůl v restauraci. Nejedná se o žádný převrat, cenová dostupnost mluví za vše.

Ivan Kutil, Appsatori

Na závěr promluvil Milan Průcha z Pixmanu. Představil aktuální novinku a efektivní řešení pro kamenné prodejny, kterou vymysleli spolu s Petrem Jarešem z Appsatori. Na základě požadavků klienta vytvořili interaktivní obrazovku, která se dá připodobnit převlékacím kabinkám. U obrazovky načtete kód oblečení, které si chcete vyzkoušet, konkrétní výrobek se představí na ambasadorovi a doporučí vám nejvhodnější barevné kombinace a další módní doplňky. Tuto virtuální realitu možná brzy potkáte i ve vašich oblíbených prodejnách.

Milan Průcha, Pixman

Zajímá vás virtuální realita, inovace, vize a trendy v digitální marketingu a chtěli byste určité nástroje implementovat ve vaší firmě? Neváhejte se nám ozvat a my vám poradíme to nejlepší řešení.

 

Autor: Vilém Terich