Odnesli jsme si zlato z Internet Effectiveness Awards i IMC Czech Awards a bylo toho mnohem víc. Které kampaně nejvíc zabodovaly?

S Pilotem jsme přepsali dějiny

Na začátku kampaně Napiš, vymaž, přepiš! pro ikonická pera Pilot byl televizní sponzorák a idea postavená na originálním hiphopovém songu, vytvořeném DJem Marem. 

My i náš klient jsme se ale rozhodli jít dál a z jednoho sponzoráku se stala 360° kampaň s cílem efektivně oslovit školáky před návratem do lavic, navíc s přesahem do offline prostředí a prodeje.

Pusťte si již zmíněný sponzorák:

Pro kampaň jsme vytvořili tematické stickerky, které děti dostaly zdarma při koupi dvou produktů Pilot. Při naskenování QR kódu ze stickerek se dostaly na AR hru na Instagramu, a tím se zapojily do soutěže. Ve hře měly za úkol co nejrychleji nachytat co nejvíc per a tím tak postupně rozehrály celý song. Sdílením svého skóre ve stories mohly vyhrát speciální edice dárkových boxů per Pilot – opět z naší dílny.

Ukázka jednoho z příspěvků na Instagramu:

Hru jsme podpořili inzercí na Tik Toku, na kterém jsme oslovili 1 mil. unikátních uživatelů a také jsme kampaň komunikovali skrze influencery a tím jsme dosáhli efektivního zásahu naší cílové skupiny. Další online a offline propojení vzniklo rozhýbáním stickerek do gifů v IG stories, které dosáhly přes 250 tisíc zhlédnutí.

Výběr několika gifů:

Pilotpen Sticker by Pilot pen CZ/SKPilotpen Sticker by Pilot pen CZ/SKPilot pen CZ/SK Sticker

Kde to cinklo?

Za tuhle kampaň jsme obdrželi celkem 5 cen a dostali se na několik short listů. Z těch nejzásadnějších jsou to tři zlata v soutěžích:

1. místo v soutěži IMC Czech Awards v kategorii Sociální média a brandový obsah
1. místo v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategorii Brandová kampaň
1. místo v soutěži Web Excellence Awards v kategorii Social Media

IMC-vyhra

Dále jsme získali 2. místo v soutěži FLEMA v kategorii Nejlepší zapojení zákazníka, 3. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Brandová kampaň a dodatečné ocenění TOP RATED v soutěži Zlatý středník v kategorii Integrovaná kampaň.

A kdo na tom dělal?

Idea maker & Copywriter: Dana Yousifová
Art director: Martin Šuplata
Designer: Petr Přichystal
UX designer: Lukáš Tisoň
Social media specialist: Tereza Dvořáková
Influencer specialist: Dominka Rejzlová

Mrkněte taky na naši case study.

Ovečkárna zahřála hned několik porot

Kampaň Zeptej se oveček jsme v říjnu 2021 odstartovali tak, že jsme se ptali lidí, co si přejí na Vánoce. Být mezi prvními, ale nic nenabízet, to nás mělo odlišit. Zvolili jsme emotivní způsob, a to výzvu k napsání přání Ježíškovi, díky kterému zjistíme, co si současní i budoucí zákazníci přejí, čímž jsme je přiměli projít nabídku na webových stránkách a zmínit konkrétní produkty. 

banner-oveckarna

Abychom splnili cíl, potřebovali jsme přivést na stránky a zkonvertovat i jiné cílové skupiny, než naši typickou skupinu, kterou byly ženy 40+. Proto jsme z dat 1. fáze vytvořili tipy na dárky pro různé sociodemografické skupiny (muže, babičky…). Pro každý segment vznikly tak jedinečné kreativy s odpovídajícím sdělením.

Protože se s klientem snažíme dělat sociálně odpovědný marketing, zakomponovali jsme do výher i možnost splnit „Opravdové přání”, což nebylo podmínkou pro vyplnění formuláře. I přesto jsme obdrželi 6 697 přání, ze kterých jsme vybrali 3 a ty splnili. Díky této aktivitě jsme podpořili povědomí o Ovečkárně coby firmě s dobročinným přesahem.

stories-oveckarna

Kde to cinklo?

Ocenění na předních příčkách jsme si odnesli ze soutěží:

1. místo v soutěži Web Excellence Awards v kategorii Branded Content
3. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Výkonnostní kampaň

A v dalších třech soutěžích jsme byli na short listu.

A kdo na tom dělal?

Campaign strategist: Denis Radabolski
Social performance specialist: Lucie Dobrá
Social performance specialist: Jakub Jamrich
Performance specialist: Roman Kolář

Naše agentura zajišťovala především výkonnostní část kampaně a tvorbu kreativ zajistila agentura Creepy Studio.

I malá vatová tyčinka Bel… dokáže vyhrát

Značka Bel jako taková ještě nikdy neměla reklamu v online prostředí ani založené profily na Facebooku či Instagramu. Komunikace tedy vznikala zcela od začátku (založení kanálů, vytvoření komunikace, TOV atd.). Navíc chtěla reflektovat přechod z plastových na papírové tyčinky. Cílem kampaně bylo připravit moderní stylový koncept, podpořit brand atributy a oslovit širokou cílovou skupinu.

Kampaň jsme založili na insightu udržitelnosti, jakožto trendu dnešní doby, kdy je to pro stále více lidí důležité téma a ovlivňuje to jejich nákupní proces.

Bel-vizuál

Náš koncept jsme zastřešili claimem „I malá vatová tyčinka dokáže velké věci“. Myšlenku udržitelnosti a jemnosti jsme podpořili vizuálně, a to hlavním „kraftovým“ videem s uměleckým přesahem, handmade feelingem a stop motion animací.

Kampaní jsme zasáhli přes 2,5 milionu uživatelů v Česku a na Slovensku. Prioritou pro nás v kampani byl kvalitní zásah s velkou mírou zhlédnutí videa.

Kde to cinklo?

S touto kampaní jsme si odnesli:

3. místo v soutěži WebTop100 v kategorie Videoreklama
umístění na short listu v soutěži Fénix Content Marketing v kategorii Nejlepší video a jeho použití

A kdo na tom dělal?

Account Manager: Vlasta Malá
Idea maker & Copywriter: Dana Yousifová
Designer: Michaela Musílková

Produkčně video zaštítilo studio Kreus Film.

Innogy nabyla na medailích

Ke konci roku 2021 se po pádu některých poskytovatelů energií ocitly statisíce českých domácností v režimu DPI (Dodavatel poslední instance). Díky tomu innogy získalo do března 2022 desítky tisíc nových zákazníků, kteří byli zvyklí na nekvalitní servis a komunikaci levnějších dodavatelů.

Hlavním cílem bylo efektivně oslovit co nejširší základnu nových zákazníků přicházejících z režimu DPI a představit jim jednotlivé výhody, které u innogy mají. Benchmarkem pro nás byl open rate 32,49 % a CTR 1,57 % (standardní nabídky newsletter s nabídkou EE z roku 2021).

innogy - vizuál

Ve spolupráci s agenturou Etnetera Motion, která se postarala o myšlenku celé kampaně, jsme pro nové zákazníky vytvořili personalizovaný video-spot, ve kterém si zahráli hlavní roli po boku známých herců z našich reklam. Ve spolupráci se společností MotionLab jsme tak každému zákazníkovi získanému díky procesu DPI (pochopitelně s kontaktními údaji odpovídající GDPR) rozeslali e-mail s personalizovaným oslovením, vygenerovanou zástupnou fotografií se jménem a hlavně videem, ve kterém je naši herci uvítali do klubu innogy a hravou nenásilnou formou jim představili všechny výhody, které tam mají. V rámci personalizace jsme se nespokojili pouze s pohlavím, jménem a příjmením, ale spoty jsme obohatili například i o název lokace s nejbližší pobočkou innogy dle vzdálenosti od místa trvalého bydliště konkrétního zákazníka. Po samotném zhlédnutí videa se zároveň každý mohl na personalizované landing page podívat na další video-spoty představující klíčové výhody innogy.

V rámci kampaně jsme odeslali celkem 80 668 personalizovaných e-mailů včetně reminderů. Pro dosažení co nejlepších výsledků jsme celou kampaň průběžně optimalizovali prostřednIctvím A/B testování různých variant předmětů, pre-headerů i těla personalizovaného e-mailu. Výsledky následně předčily veškerá očekávání. 

Celkový open rate u unikátních uživatelů se totiž zastavil až na 80,5 %, přičemž celkový CTR (click through rate) byl 61 %. Polovina zákazníků si pak spot o celkové délce 75 sekund pustila opakovaně. Perfektní vyznění celé kampaně následně dokazovala i pozitivní zpětná vazba od mnoha našich zákazníků, kterým personalizované spoty vykouzlily úsměv na tváři a psali nám děkovné zprávy.

Kde to cinklo?

Tato kampaň zabodovala hned ve dvou soutěžích a několikrát:

2. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Videoreklama
2. místo v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategorii Energetika a průmyslové firmy
3. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Výkonnostní kampaň
3. místo v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategorii Brandová kampaň

A kdo na tom dělal?

Account Manager: Zdeněk Jankovič
Social Performance Specialist: Lucie Dobrá
Senior Digital Consultant: Marek Mašek

A nesmíme opomenout na agenturu Etnetera Motion, která tuto kampaň do soutěží přihlásila.

Autorka článku:

dana-yousifova

Dana Yousifová
Senior Copywriter & Idea Maker

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a sledujte tak pravidelně novinky ze světa Fragile.