Odnesli jsme si zlato z Internet Effectiveness Awards i IMC Czech Awards a bylo toho mnohem víc. Které kampaně nejvíc zabodovaly?
S Pilotem jsme přepsali dějiny
Na začátku kampaně Napiš, vymaž, přepiš! pro ikonická pera Pilot byl televizní sponzorák a idea postavená na originálním hiphopovém songu, vytvořeném DJem Marem.
My i náš klient jsme se ale rozhodli jít dál a z jednoho sponzoráku se stala 360° kampaň s cílem efektivně oslovit školáky před návratem do lavic, navíc s přesahem do offline prostředí a prodeje.
Pusťte si již zmíněný sponzorák:
Pro kampaň jsme vytvořili tematické stickerky, které děti dostaly zdarma při koupi dvou produktů Pilot. Při naskenování QR kódu ze stickerek se dostaly na AR hru na Instagramu, a tím se zapojily do soutěže. Ve hře měly za úkol co nejrychleji nachytat co nejvíc per a tím tak postupně rozehrály celý song. Sdílením svého skóre ve stories mohly vyhrát speciální edice dárkových boxů per Pilot – opět z naší dílny.
Ukázka jednoho z příspěvků na Instagramu:
Hru jsme podpořili inzercí na Tik Toku, na kterém jsme oslovili 1 mil. unikátních uživatelů a také jsme kampaň komunikovali skrze influencery a tím jsme dosáhli efektivního zásahu naší cílové skupiny. Další online a offline propojení vzniklo rozhýbáním stickerek do gifů v IG stories, které dosáhly přes 250 tisíc zhlédnutí.
Výběr několika gifů:
Kde to cinklo?
Za tuhle kampaň jsme obdrželi celkem 5 cen a dostali se na několik short listů. Z těch nejzásadnějších jsou to tři zlata v soutěžích:
1. místo v soutěži IMC Czech Awards v kategorii Sociální média a brandový obsah
1. místo v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategorii Brandová kampaň
1. místo v soutěži Web Excellence Awards v kategorii Social Media

Dále jsme získali 2. místo v soutěži FLEMA v kategorii Nejlepší zapojení zákazníka, 3. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Brandová kampaň a dodatečné ocenění TOP RATED v soutěži Zlatý středník v kategorii Integrovaná kampaň.
A kdo na tom dělal?
Idea maker & Copywriter: Dana Yousifová
Art director: Martin Šuplata
Designer: Petr Přichystal
UX designer: Lukáš Tisoň
Social media specialist: Tereza Dvořáková
Influencer specialist: Dominka Rejzlová
Mrkněte taky na naši case study.
Ovečkárna zahřála hned několik porot
Kampaň Zeptej se oveček jsme v říjnu 2021 odstartovali tak, že jsme se ptali lidí, co si přejí na Vánoce. Být mezi prvními, ale nic nenabízet, to nás mělo odlišit. Zvolili jsme emotivní způsob, a to výzvu k napsání přání Ježíškovi, díky kterému zjistíme, co si současní i budoucí zákazníci přejí, čímž jsme je přiměli projít nabídku na webových stránkách a zmínit konkrétní produkty.

Abychom splnili cíl, potřebovali jsme přivést na stránky a zkonvertovat i jiné cílové skupiny, než naši typickou skupinu, kterou byly ženy 40+. Proto jsme z dat 1. fáze vytvořili tipy na dárky pro různé sociodemografické skupiny (muže, babičky…). Pro každý segment vznikly tak jedinečné kreativy s odpovídajícím sdělením.
Protože se s klientem snažíme dělat sociálně odpovědný marketing, zakomponovali jsme do výher i možnost splnit „Opravdové přání”, což nebylo podmínkou pro vyplnění formuláře. I přesto jsme obdrželi 6 697 přání, ze kterých jsme vybrali 3 a ty splnili. Díky této aktivitě jsme podpořili povědomí o Ovečkárně coby firmě s dobročinným přesahem.

Kde to cinklo?
Ocenění na předních příčkách jsme si odnesli ze soutěží:
1. místo v soutěži Web Excellence Awards v kategorii Branded Content
3. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Výkonnostní kampaň
A v dalších třech soutěžích jsme byli na short listu.
A kdo na tom dělal?
Campaign strategist: Denis Radabolski
Social performance specialist: Lucie Dobrá
Social performance specialist: Jakub Jamrich
Performance specialist: Roman Kolář
Naše agentura zajišťovala především výkonnostní část kampaně a tvorbu kreativ zajistila agentura Creepy Studio.
I malá vatová tyčinka Bel… dokáže vyhrát
Značka Bel jako taková ještě nikdy neměla reklamu v online prostředí ani založené profily na Facebooku či Instagramu. Komunikace tedy vznikala zcela od začátku (založení kanálů, vytvoření komunikace, TOV atd.). Navíc chtěla reflektovat přechod z plastových na papírové tyčinky. Cílem kampaně bylo připravit moderní stylový koncept, podpořit brand atributy a oslovit širokou cílovou skupinu.
Kampaň jsme založili na insightu udržitelnosti, jakožto trendu dnešní doby, kdy je to pro stále více lidí důležité téma a ovlivňuje to jejich nákupní proces.

Náš koncept jsme zastřešili claimem „I malá vatová tyčinka dokáže velké věci“. Myšlenku udržitelnosti a jemnosti jsme podpořili vizuálně, a to hlavním „kraftovým“ videem s uměleckým přesahem, handmade feelingem a stop motion animací.
Kampaní jsme zasáhli přes 2,5 milionu uživatelů v Česku a na Slovensku. Prioritou pro nás v kampani byl kvalitní zásah s velkou mírou zhlédnutí videa.
Kde to cinklo?
S touto kampaní jsme si odnesli:
3. místo v soutěži WebTop100 v kategorie Videoreklama
umístění na short listu v soutěži Fénix Content Marketing v kategorii Nejlepší video a jeho použití
A kdo na tom dělal?
Account Manager: Vlasta Malá
Idea maker & Copywriter: Dana Yousifová
Designer: Michaela Musílková
Produkčně video zaštítilo studio Kreus Film.
Innogy nabyla na medailích
Ke konci roku 2021 se po pádu některých poskytovatelů energií ocitly statisíce českých domácností v režimu DPI (Dodavatel poslední instance). Díky tomu innogy získalo do března 2022 desítky tisíc nových zákazníků, kteří byli zvyklí na nekvalitní servis a komunikaci levnějších dodavatelů.
Hlavním cílem bylo efektivně oslovit co nejširší základnu nových zákazníků přicházejících z režimu DPI a představit jim jednotlivé výhody, které u innogy mají. Benchmarkem pro nás byl open rate 32,49 % a CTR 1,57 % (standardní nabídky newsletter s nabídkou EE z roku 2021).

Ve spolupráci s agenturou Etnetera Motion, která se postarala o myšlenku celé kampaně, jsme pro nové zákazníky vytvořili personalizovaný video-spot, ve kterém si zahráli hlavní roli po boku známých herců z našich reklam. Ve spolupráci se společností MotionLab jsme tak každému zákazníkovi získanému díky procesu DPI (pochopitelně s kontaktními údaji odpovídající GDPR) rozeslali e-mail s personalizovaným oslovením, vygenerovanou zástupnou fotografií se jménem a hlavně videem, ve kterém je naši herci uvítali do klubu innogy a hravou nenásilnou formou jim představili všechny výhody, které tam mají. V rámci personalizace jsme se nespokojili pouze s pohlavím, jménem a příjmením, ale spoty jsme obohatili například i o název lokace s nejbližší pobočkou innogy dle vzdálenosti od místa trvalého bydliště konkrétního zákazníka. Po samotném zhlédnutí videa se zároveň každý mohl na personalizované landing page podívat na další video-spoty představující klíčové výhody innogy.
V rámci kampaně jsme odeslali celkem 80 668 personalizovaných e-mailů včetně reminderů. Pro dosažení co nejlepších výsledků jsme celou kampaň průběžně optimalizovali prostřednIctvím A/B testování různých variant předmětů, pre-headerů i těla personalizovaného e-mailu. Výsledky následně předčily veškerá očekávání.
Celkový open rate u unikátních uživatelů se totiž zastavil až na 80,5 %, přičemž celkový CTR (click through rate) byl 61 %. Polovina zákazníků si pak spot o celkové délce 75 sekund pustila opakovaně. Perfektní vyznění celé kampaně následně dokazovala i pozitivní zpětná vazba od mnoha našich zákazníků, kterým personalizované spoty vykouzlily úsměv na tváři a psali nám děkovné zprávy.
Kde to cinklo?
Tato kampaň zabodovala hned ve dvou soutěžích a několikrát:
2. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Videoreklama
2. místo v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategorii Energetika a průmyslové firmy
3. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Výkonnostní kampaň
3. místo v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategorii Brandová kampaň
A kdo na tom dělal?
Account Manager: Zdeněk Jankovič
Social Performance Specialist: Lucie Dobrá
Senior Digital Consultant: Marek Mašek
A nesmíme opomenout na agenturu Etnetera Motion, která tuto kampaň do soutěží přihlásila.
Autorka článku:

Dana Yousifová
Senior Copywriter & Idea Maker