superbowl

Super Bowl: Které reklamy letos bodovaly?

Asi víte, co je Super Bowl.
Finále americkýho fotbalu prošpikované reklamou tak nahusto, že samotný fotbal – teda „fotbal“ – ani nezačne, a už máte za sebou tři reklamní bloky. Ani nemrknete.

Třicet sekund reklamního prostoru navíc stojí 5 milionů dolarů (125 milionů Kč!), což ze Super Bowlu dělá nejen sportovní, ale hlavně reklamní událost roku. A to nás zajímá!

Které reklamy letos bodovaly?

Podle Adweeku hlavně spot 84 Lumber, což byl spíš teaser zakončený výzvou, abyste konec příběhu zhlédli na webu. Který pak, kupodivu, spadl. Nyní si ale můžete celou téměř šestiminutovou reklamu pustit třeba YouTube. Celý příběh je pak hodnocen velmi dobře. Posuďte sami. Mimochodem, že spadla kampaňová site inzerenta, není poprvé v historii Super Bowlu. V minulosti takhle failnula třeba Coca-Cola, která v reklamě vyzývala k hlasování na webu o tom, kdo vyhraje závod v poušti. A nakonec nevyhrál nikdo.

Adweek ocenil taky reklamu „It’s a 10 Hair Care“ reklamu, která jasně rýpala do Trumpa, když na začátku spotu řekla, že Ameriku čekají 4 roky „of awful hair“, tak bychom s tím měli něco udělat. Strašně dobře natočený, on brand, odvážný, skvělý.

Do TOP 5 adweeku se dostala i reklama na Audi, která se zaměřovala na rovnost. Za nás super exekuce a a celkově spot celkem maká, jen tohle téma nás zase tak netáhne. U nás jsme totiž féroví odjakživa. Cílovku ale možná ano a určitě jde o záslužný pokus.

TOP 4 spotem byla podle Adweeku vyhodnocená reklama na T-Mobile komunikující (opravdu) neomezená data s tarifem T-Mobile One. To chceme u nás taky! Vtipný twist na konci a rýpnutí do konkurence, jasné sdělení – super.

Porovnejte s reklamou s podobným sdělením, ale cíleným na mladé, kde je hlavním protagonistou Justin Bieber.

Vtipnej je i fakt, že na tuto reklamu reagovala policie ve Wyomingu, kdy tweetem upozornila řidiče, aby nejezdili opilí, jinak jim budou celou cestu do vězení pouštět právě reklamu s Bieberem.

police_threaten_drunk_drivers_with_justin_bieber_super_bowl_ad___the_huffington_post_%f0%9f%94%8a

Nejlepší pětici uzavírá  Mr. Clean (u nás mistr propr), která ukazuje tzv. milfku, kterou dostane do varu muž, když uklízí pomocí přípravku Mr. Clean, protože se díky tomu i celkem odpudivý gaučák alespoň na chvíli promění v sexy bizarní postavu animovaného Mr. Cleana (Propra). Mno, asi nejsem cílovka, ale na YouTube to jede dost – 10 mil. zhlédnutí a stoupá.

Nás hodně zaujala repríza loňskýho spotu od Coca-Coly, která oslavuje diverzitu. Není to nový spot, ale běžel nám z něj, vzhledem k aktuální politické situaci nejen v USA, mráz po zádech. Letos ještě aktuálnější, než loni. Ukazuje, že je potřeba, aby se brandy nebály vystoupit a hájit svoje hodnoty i za cenu ztráty některých zákazníků. Protože některé sice ztratí, ale ty, které sdílí stejné hodnoty, získají nebo jejich vztah posílí. Navíc Coca-Cola téma spojování a sdílení jede dost konzistentně.

Baví nás i reklama na Snickers, která staví další level jejich message, že když jsi hladovej, tak děláš chyby/nejsi to ty/je to na nic. Reklama ukazuje rádoby live scénu, která se nepovede, protože hlavní hrdina Adam Driver (Kylo Ren neasi) má hlad, a ve výsledku zboří celý set. Na „nepovedenou“ reklamu navázala omluva divákům na Twitteru a potom i osobní omluva samotného herce, která ale taky nedopadla úplně podle představ. Suchý humor, vrstvení vtipu podle pravidla „jednou opakovanej vtip není vtipem, ale desetkrát už jo“ a protažení spotu dál do on-line bez potřeby padající microsite je prostě cool.

Jo a tahle absurdní reklama na mexický avokáda nás baví prostě jenom kvůli odvaze takovou blbost za ty prachy pustit.

A BUSCHHHHHHH! Super zpracování message, že jejich plechovkový pivo šumí, takže bude určitě chutnat chlapákům v přírodě na Aljašce u řeky Kolorédo (nebo co tam teče) se spoustou zvěře, která by si dala taky. Baví mě ta odvaha udělat takhle jednoduchej spot, ve kterým toho je ale dost řečeno. To u nás nevidíte.

U IBM reklamy bylo zajímavý, že jsme hned věděli – po pár vteřinách a bez jakékoli zmínky o brandu – že jde o reklamu na IBM. Asi dobrá práce s brandem.

Mno a Airbnb. Sice nic nového. Jestli znáte reklamu NO TO RACISM, tak vám to přijde asi docela podobné.  Ale je to pořád funkční a jednoduchý sdělení hodnot, které nejsou jen prázdné fráze, ale na nichž úspěch značky zásadně stojí.

Ty vogo a budou nový Stranger Things!!!! Už je Halloween?

A Skittles ofcourse!

Mimochodem Adweek zhodnotil i největší faily a rozepsal se o tom, jak letošní reklamu ovlivnila politika.

Koho by zajímaly všechny reklamy, které v rámci Super Bowlu běžely, tak toho odkážeme sem.

A jo, dívali jsme se na tři čtvrtiny zápasu, kdy už to vypadalo celkem rozhodnutý, reklamy přestávaly bavit a jít spát vypadalo jako celkem rozumná volba. Chyba. Prohrávající tým skóre během čtvrtiny dorovnal a v prodloužení (které znamená víc reklam pro všechny!) otočil. To už je asi potřetí…

stepan

Autor: Štěpán Trnka

Komentáře