Vyzkoušeli jsme: YouTube Cards

Zkušenosti s Info Cards na YouTube: porovnání Link Cards a Poll Cards

Videoreklama je důležitou součástí brandových kampaní, avšak směřovat diváky, kteří zhlédli vaše video, k další akci je poměrně obtížné. V tomto se YouTube snaží marketérům pomáhat, a tak v roce 2015 přišel s rozšířením videa v podobě Info Cards (tedy info karet). Ty by měly zvýšit interakci videa a jeho diváka.

YouTube Info Cards

Nově máme možnost vložit do videa kartu s odkazem na další video, odkaz na YouTube kanál, průzkum (anketa) nebo odkaz na webové stránky. To všechno je možné vložit do videa několikrát a pokaždé s jiným sdělením. YouTube to ovšem nechce zadarmo, kliknutí na info kartu se počítá stejně jako zhlédnutí (pokud kliknutí divák stihne dříve než zhlédne video).

YT_infokarty

Ukázka YouTube Info Cards

Pozor: nebudete mít CTA vrstvu

Pokud přidáte jakoukoli info kartu, nebude se ve videu už zobrazovat CTA vrstva, na kterou jsou diváci poměrně zvyklí. Prokliků na info kartu nečekejte tisíce, to spíš naopak. Pokud ale ve videu nebo v popisku videa na info kartu upozorníte, může to mít pro vás poměrně zajímavé výsledky. Správu info karet najdete ve vašem YouTube kanálu, ve Studiu pro autory.

CTA vrstva

Klasická CTA vrstva

Anketní info karta (Poll Card)

Jako úplnou novinku jsme v naší nejnovější kampani #RimmelChallenge nasadili hlasovací info kartu (Poll Card) do videa, ve kterém diváci přímo vybírají vítěze souboje o lepší líčení mezi známým stylistou Lukášem Kimličkou a YouTuberkou GetTheLouk. Mile nás překvapila odezva na hlasování, v hlasovací kartě jsou nyní již stovky hlasů.

Nezapomeňte:

  • CTA a info karty se nezobrazují společně
  • upozorněte na info kartu ve videu nebo v popisku
  • za kliknutí na info kartu se platí stejně jako za zhlédnutí
  • info karet můžete přidat několik
  • v info kartě můžete odkazovat jen na web propojený s vaším YT kanálem

Více informací o tom, jak připravovat info karty najdete přímo zde. Podívejte se také na další ukázky využití info karet.

 

 

Komentáře