Case study: Nový typ retargetingu na Facebooku vzbudil u cestovatelů zájem: CTR dosáhlo 14%

Case study: Nový typ retargetingu na Facebooku vzbudil u cestovatelů zájem: CTR dosáhlo 14%

Velký pokrok v inzerci na Facebooku znamená poslední novinka, která se u vybraných reklamních účtů začala objevovat od začátku letošního května – a pokud provozujete eshop, neměla by ujít vaší pozornosti.

Jedná se o nový typ kampaně – Product Catalog Sales, ve kterém propojíte návštěvníky vašich stránek s automatickými inzeráty na produkty, které v minulosti navštívili. Krok směrem ke skutečně personalizovaným reklamám už známe například z Adform DCO kampaní, které vykazují dlouhodobě skvělé výsledky pro internetové obchody.

Platnost a ceny Last Minute zájezdů jako problém pro životnost inzerátů

Inzerce Last Minute zájezdů je v porovnání s ostatními trhy problematická především ve velmi omezené životnosti konkrétního produktu. Zatímco například oblečení lze inzerovat za stabilní ceny až do dosáhnutí kompletního publika, výhodnou dovolenou často pořídíte pouze pár dní před odletem a za velice odlišnou sumu.

Velké časové nároky na údržbu těchto inzerátů pomůže řešit automatizace, u té ale převládaly obavy z nižších výkonů – zejména kvůli omezeným možnostem práce s textem inzerátu a grafické kreativy:

Case study: Nový typ retargetingu na Facebooku vzbudil u cestovatelů zájem: CTR dosáhlo 14%

Standardní inzerát, ruční příprava: cca. 10-15 minut i s výběrem nabídky

První čísla: Za méně práce lepší výkon

Po nastavení hotelového XML a drobné úpravě měřícího skriptu jsme byli příjemně překvapení – minimální nároky na údržbu inzerátů doplnil nárůst CTR přes 94% v porovnání se standardním, sekčním remarketingem.

Dynamické inzeráty jsme testovali ve dvou variantách:

1) Standardní formát:

Case study: Nový typ retargetingu na Facebooku vzbudil u cestovatelů zájem: CTR dosáhlo 14%

2) Multiple product:

Case study: Nový typ retargetingu na Facebooku vzbudil u cestovatelů zájem: CTR dosáhlo 14%

Pár bodů na závěr:

  • Za dobré výsledky může skutečná personalizace inzerátů – návštěvník v reklamě uvidí produkt, jenž ho zaujal – ne obecnou kreativu, nebo předvybraný zájezd
  • Novinka ovlivňuje pouze retargeting – nové návštěvníky nepřivede a pro brandové kampaně ji nemá smysl zařazovat
  • Inzeráty neumožňují posílání všech proměnných – pracovat můžete pouze s omezeným počtem, které definuje Facebook
  • XML lze nahrávat i manuálně – není třeba vytvářet aplikaci, která bude data pravidelně udržovat
  • Hodnota ušetřeného času je ještě vyšší, než vysoký výkon a sales – investujte jej do správného pochopení co, kdy a komu prodávat.

 

Kompletní popis produktu od Facebooku i s postupem jak jej nastavit naleznete zde.

Máte zájem o vyzkoušení produktových katalogů na Facebooku? Spojte se s námi a domluvte si schůzku – rádi s vámi spolupráci probereme.

Článek byl připraven ve spolupráci s Šimonem Moravcem z CK Blue Style.

Komentáře