mergado_fragile

Pokročilá optimalizace XML feedů

XML feedy a jejich správná optimalizace je dnes důležitou součástí online marketingu. XML feedy se využívají hlavně pro zbožové porovnávače (Heureka.cz, Zbozi.cz, Srovname.cz, …), ale také pro Google Shopping nebo dynamický remarketing.

K optimalizaci XML feedů používáme nástroj Mergado, který nám práci výrazně usnadňuje a zrychluje. (Stali jsme se certifikovaným partnerem Mergado)

V poslední době jsme využili některé pokročilé optimalizace XML feedů, které minimalizují náklady ve zbožových porovnávačích a zvyšují efektivitu inzerce. V tomto článku najdete jak si pomocí aplikace Mergado upravit biddování na produkty, které nejsou skladem.

 

Co s produkty, které nejsou skladem

Důležitá práce optimalizátora zbožových porovnávačů je hlídání pozic v produktových kateogiích a biddování (nastavování max. ceny za klik). Co ale s produkty, které e-shop zrovna nemá skladem? S takovými produkty nemusíme nutně zápasit o TOP pozice – nadruhou stranu je špatně ze zbožového porovnávače úplně vypadnout a riskovat tak proces znovu-párování do existujících skupin.

V první řadě se podíváme jestli feed obsahuje element HEUREKA_CPC, pokud ano, můžete následující větu přeskočit. Pokud ne, přidejte jej tam pomocí Mergado funkce Upravit elementy (v záložce Pravidla) a Přidat nový element.

 

mergado_pravidla

 

Dalším krokem je zamyslet se, podle čeho budeme segmentovat produkty a následně, jak vysokou částku jsme za proklik ochotni zaplatit. Máme několik možností, my jsme si produkty rozdělili podle cenových hladin.

margado_ceny

 

Jakmile máme vytvořeny jednotlivé skupiny produktů, začneme s tvorbou pravidel, kde každé cenové hladině produktů přiřadíme částku, za kterou je chceme biddovat.

Pokud máme hotovo, stačí už jen poslední pravidlo, ve kterém změníme HEUREKA_CPC pro produkty, které nejsou skladem. Poznáme je tak, že v elementu DELIVERY_DATE mají -1. Zjednodušený zápis vypadá takto:
Výsledná podmínka pro výběr produktů: (DELIVERY_DATE = „-1“), typ pravidla „přepsat“, HEUREKA_CPC: 2.
2 Kč jsme vybrali z důvodu, že se jedná o nejnižší možnou nabídku prokliku, která je stejná pro všechny Heureka kategorie.

 

uprava_pravidel

„Doprava neznámá“ – co s tím?

Co dělat, když máme v administraci Heureka.cz správně vyplněné ceny dopravy, ale ve výsledku vyhledávání se mi zobrazuje doprava neznámá?

V tomto případě jsme problém řešili opět přes Mergado. Nejprve jsme si rozdělili produkty do dvou skupin, první skupina s dopravou zdarma a druhá s dopravou za příplatek.
Do feedu jsme přidali 4 elementy:

DELIVERY_PRICE_COD|CESKA_POSTA
DELIVERY_PRICE_COD|PPL
DELIVERY_PRICE|CESKA_POSTA
DELIVERY_PRICE|PPL

Pomocí pravidel jsme je naplnili: pro produkty s dopravou zdarma jsme DELIVERY_PRICE přepsali na 0, pro produkty s cenou dopravy na konkrétní částku.

Další tipy

  • V aplikaci Mergado, je důležité správné řezení pravidel, aby se nám jednotlivé změny v produktech „nepřebíjely“.
  • Přes Mergado se dají vytvářet produktové kampaně, které se pravidelně automaticky exportují do Skliku.
  • Pokud máte pouze jeden feed a nechcete platit programátorům za vytvoření dalších feedů pro zbylé systémy, můžete využít Mergado, který vám nové feedy elegantně vytvoří ze současného


Komentáře