Nestandardní inzerce na Facebooku přinesla CK Blue Style až 99% nárůst CTR

Nestandardní inzerce na Facebooku přinesla CK Blue Style až 99% nárůst CTR

Jako jedněm z prvních na trhu nám agentura Fragile Media umožnila využití nestandardního formátu v newsfeedu mobilního i desktopového Facebooku – Multi-product ads. Ačkoliv je určen především na výkonové kampaně, jeho interaktivní charakter můžeme doporučit i pro budování chytlavé brand-experience.

Vzhled tvoří 3x produktové foto, odkaz, název odkaz a popis + text příspěvku.

V současné době je možné jeho nákup realizovat výhradně přes Facebook Ads API – tedy s využitím nástroje třetí strany.

zdroj: Facebook.com

 

Zkušenost s programem ROI Hunter

K složení kreativy, nastavení bidů a umístění do struktury jsme se tedy rozhodli využít program ROI Hunter, jenž nabízí zajímavou alternativu ke standardním nástrojům v podobě Power Editoru, nebo Ads Management rozhraní FB. Mezi jeho silné stránky patří například online editace v reálném čase nebo provázání produktů přes Product name s Google Analytics a následný výpočet ROI.

 

Kreativa #1 – Řecko

Experiment s novým formátem jsme prováděli na publiku uživatelů, kteří v posledních 7 dnech projevili zájem o zájezdy do Řecka. Sekční remarketing se v průběhu naší spolupráce s CK Blue Style ukázal jako nejefektivnější způsob zákaznické retence – proto jsme byli zvědaví, kam posunou Multi-product ads hranice jeho výkonu. Po 14 dnech průběžného sledování jsme zajistili nárůst CTR o 99%. Cena za klik vykázala opačný trend a zastavila se na příjemné ceně 1,08 Kč CPC.

 

Kreativa #2 – Egypt

Příjemné překvapení nás čekalo i u druhé kreativy, ve které jsme nabízeli výhodné Last Minute do Egypta. S upraveným cílením jsme po 14 dnech zajistili nárůst CTR o 84% a dramatický pokles CPC na pouhých 0,58 Kč.

 

Multi-Product Ads jsou do budoucna jasná volba

Očekáváme, že i přes budoucí pokles těchto čísel („okoukání formátu“) nabídnou MPA velice zajímavou příležitost pro široké spektrum oborů a firem. Velmi lákavé je použití těchto kreativ pro:

  1. Budování brandu – krátký komiks s vtipnou pointou
  2. Komplementární produkty – například set šály, rukavicí a kulichu
  3. Substituty – tři různé boty na jehlových podpatcích
  4. Prezentaci služeb – tři typy finančních služeb vedle sebe

 

Velice děkuji Fragile Media za zprostředkování zajímavé zkušenosti a těším se na další spolupráci. Díky také patři i Pavlovi Šafaříkovi a jeho týmu z ROI Hunter, bez kterého by tento experiment nemohl vzniknout.

 

Autoři článku: Šimon Moravec & tým Fragile Media

 

Komentáře