6 tipů na linkbuilding 2014

6 tipů na efektivní linkbuilding 2014

V poslední době se stále častěji setkávám s návody, co všechno se nesmí dělat v linkbuildingu a minimum příkladů, co opravdu funguje v roce 2014.

Proto jsem sepsal několik tipů, jak dělat linkbuilding + příklady z praxe.

Inspirací pro toto téma mi byl článek: Linkbuilding jako součást SEO od Pavla Ungra a Zdeňka Dvořáka a rád bych jej ještě doplnil o nějaké další tipy.

1) Tvořte obsah, na který můžete být hrdí

To že máme tvořit kvalitní obsah slyšíme ze všech stran, jenže i přes všechna doporučení se zrovna netopíme v moři zajímavých a nápaditých textů. Někteří zaspali dobu a stále plodí nekonečné množství nečitelného, hloupého obsahu, který se dělá jen proto, že vedení firmy rozhodlo o pravidelné publikaci „nějakého“ obsahu.

Pokud jste odborník na dané téma, určitě máte hodně co říct o svých produktech, službách:

10

Například Vladimír Zuzák z  Home institutu publikuje odborné i naučné články z oblasti koupě a investice do nemovitostí na svém blogu. Dává k dispozici svoje know-how a pořádá kurzy. Tyto aktivity přinášejí nejen mnoho návštěvníků na web Home institutu, ale i budoucí potencionální zákazníky. Více o obsahové strategii pro Home Institute.

 

Při tvorbě obsahu by jsme se měli řídit jednoduchým pravidlem:

Chtěl bych tento obsah sdílet na svém osobním účtu (FB, G+, twitter)? Je to něco, co bych ukázal svým kolegům a přátelům? Zveřejnil bych tento obsah před svojí konkurencí a v odborné komunitě?

Pokud si odpovíte že ano, pak je nejvyšší čas přejít na další level.

 

2) Propagujte na všech frontách

 

Zajímavý obsah bohužel často končí v archivu webu. Když nedáte o svém jedinečném obsahu vědět, tak se jen těžko dostane ke své cílové skupině.

 

Najděte diskuse, které se věnují stejnému tématu, připojte svojí radu a odkaz na článek, který vaši odpověď rozebírá více do detailů.
Sledujte blogery z oboru, diskutujte s nimi, pokud se to hodí, tak můžete připojit i odkaz na vhodný článek.
Publikujte podobné články na jiných tematických webech a sdílejte své znalosti.
Sdílejte svůj obsah na sociálních sítích.
Oslovte jiné odborníky z oboru, může vzniknout zajímavá spolupráce.
Mějte jednoduchou platformu pro váš blog, snadné sdílení a vkládání komentářů.

 

 

Jak probíhá linkbuilding v diskusních fórech (Př. pro článek SEO faktory na webu):

Nejprve si sepíšete všechna témata související s článkem, které chcete propagovat:

seo faktory

– on page faktory

– seo vlivy

– jak na seo

–  atd..

Můžete použít i nástroj Adwords pro návrh klíčových slov, který vám poskytne další možné výrazy:

Nástroj Adwords pro návrh klíčových slov

Nástroj Adwords pro návrh klíčových slov

 

Sepíšete slova do excel tabulky a seřadíte dle vhodných atributů.

Nyní můžete jednotlivá klíčová slova zadat do vyhledávače a hledat tematické diskuse. Vhodné je dát dotaz do uvozovek + přidat slova: diskuse, dizkuze, fórum, komentáře, atd.

Hledání vhodných diskusí ve vyhledávači Google

Hledání vhodných diskusí ve vyhledávači Google

 

Jakmile naleznete vhodné diskuse, můžete přidat příspěvek. Nesmíte zapomínat na to, že příspěvek by neměl být primárně za účelem přidání odkazu, ale měl by přinášet hodnotnou informaci, nebo nějak doplňovat publikovaný obsah.

11

Příklad komentáře s odkazy na podobnou tématiku.

Zajímavý článek o tom, jak propagovat obsah, napsal Lukáš Pítra.

 

3) Budujte dlouhodobé vztahy

Málokdo chce mít pověst děvečky či pasáka (slušně řečeno), jenže kupování odkazů je přesně takovým obdobným druhem vztahu, jako kupovat si ženu za peníze, v jistém podniku. K tomu aby jste mohli fungovat dlouhodobě, potřebujete budovat dlouhodobé vztahy. Důvěru si však za peníze koupit nemůžete. Pro budování dlouhodobého vztahu musíte nabídnout něco víc:

 

– Jste zajímaví (máte pěkný design webu a grafiku)

– Jste inteligentní (nabízíte odborné informace)

– Jste originální (píšete o zajímavých tématech jako první)

– Jste moderní (používáte interaktivní formáty, UX vychytávky)

– Jste praktičtí (máte snadné sdílení, komentování)

 

Například pro jednoho klienta jsme:

Vytvořili persony (co a k čemu jsou persony)
Vytipovali jsme všechny tematické, navštěvované weby, kde se pohybuje cílová skupina klienta a oslovili jsme je
Díky tomu že jsme nabídli kvalitní obsah klienta a jeho odborné znalosti/reputaci, tak jsme nemuseli za publikaci článků platit
Spolupráce byla oboustranně výhodná, články se dostali na vysoce navštěvovaný web a partner spolupráce dostal k dispozici zdarma odborné články

 

4) Buďte vidět před svým publikem

 

K tomu abyste byli vidět pro své publikum, tak musíte především znát svoje publikum a být na stejných místech, kde se vyskytuje. Taková strategie vyžaduje především důkladnou analýzu a monitoring všech potencionálních míst:

 

Kde se vyskytují?

Diskuse, blogy, sociální sítě, odborné weby, magazíny, off line, ..

Jak komunikují?

komentují, nebo jen sledují, čtou, nebo chtějí jiné formáty?

Jak je oslovit?

PPC, organic, banner, video, nebo sociální příspěvky?

Tón komunikace?

Máme spíše působit na city nebo na rozum? Stručnější nebo obsáhlejší forma? Seriózní nebo více uvolněná komunikace?

 

12

Příklad minemapy pro určitou personu.

 

5) Hrajte na EGO ostatním v oboru

 

Skvělým příkladem linkbuildingu je citovat a odkazovat na jiné autory v oboru, kteří přinášejí zajímavé informace. Je to oboustranně výhodné, protože autoři získají odkaz a váš článek je zase zviditelněný díky známosti daného autora.

Pokud vás zajímá tématika tzv. EGO baitingu, tak si přečtěte článek od Lady Virtual, kde je to velmi dobře sepsáno.

Ostatně i v tomto článku používám metodu EGO baitingu, bez ohledu na to, že odkazuji na konkurenci.

 

Má to hned několik výhod:

1) Článek odkazuje na kvalitní zdroje, tím se zvyšuje jeho informační hodnota

 

2) Autoři jsou rádi, že na ně odkazujete, proto se zmíní veřejně o vašem článku

 

3) Do budoucna může vzniknout další spolupráce výhodná pro obě strany

 

4) Pro vyhledávače i uživatele se zvyšuje důvěryhodnost takového obsahu

 

6) Využijte metodu broken linkbuilding

Metoda broken linkbuildingu se používá pro zjištění a obnovení nefunkčních odkazů, ať už vlastních nebo odkazů konkurence.

Velmi přínosnou prezentaci na toto téma měl Filip Podstavec na SEO restartu 2014:

 

Jak použít metodu v praxi?

1) Využijte analytické nástroje: Majestic SEO nebo Ahrefs pro zjištění nefunkčních odkazů:

13

Náhled z nástroje majestic seo (pages), kde jsou vidět nefunkční odkazy

 

2) Stáhněte si data do excelové tabulky a vyfiltrujte tak, aby byly  stránky seřazené dle priority (síla webu, počet odkazů, návštěvnost, atd.), přidáme kontakty na majitele webů.

 

3) Nyní můžeme oslovovat jednotlivé majitele webů

– oslovujte přímo a jménem majitele

– snažte se pomoci vyřešit problém nefunkčnosti

– nabídněte i jiné varianty (ne pouze svůj web)

– snažte se navázat dlouhodobou spolupráci (nabídněte i jiné formy pomoci)

 

4) Rozvíjejte spolupráci a snažte se, aby byla oboustranně výhodná

 

Několik tipů na linkbuilding 2014 ze zahraničí:

http://www.searchenginejournal.com/5-creative-link-building-techniques-2014/

http://searchenginewatch.com/article/2330361/Link-Building-in-2014-is-All-About-Building-Your-Brand-Reputation

http://www.matthewwoodward.co.uk/tips/seo-link-building-2014/

http://socialsolutionscollective.com/4-tips-safe-seo-link-building-2014/

 

Je vidět, že je spousta možností, jak dělat linkbuilding a mít při tom čisté svědomí. Budoucnost již nepatří primárně získávání odkazů, ale navazování vztahů a dlouhodobých partnerství.

Budu rád za komentáře, které doplní  další metody či způsoby, které jsem do článku nezařadil.

 

 

Komentáře