Testujeme adform produktový retargeting v RTB

Testujeme adform produktový retargeting v RTB

S klientem Blue Style jsme ke konci března spustili první dynamické bannery pomocí technologie adform product ad. Ta umožňuje zobrazit uživateli banner se zájezdy, které si naposledy na webu www.blue-style.cz prohlížel. Zájezdy (produkty) se pak v banneru řadí dle toho, co uživatel prohlížel na webu nejčastěji.

Bannery fungují na podobném principu jako již dříve popisovaný dynamický remarketing v Google AdWords. Rozdíl je ale v technologii a v možnostech nasazení banneru. Nasazení banneru není omezeno jen na obsahovou síť Google, ale je možné ho nasadit kdekoli, kde se dá reklamní prostor nakoupit formou RTB a dá se dokonce nakombinovat i s přímým nákupem bannerových ploch. Podmínkou je jen nasazení banneru pomocí externího kódu, ale to dnes zvládne téměř každý reklamní systém.

A jak tedy implementace probíhá? Je potřeba splnit tyto 3 základní kroky:

1. správné nasazení adform global tracking pointu na celém webu klienta

2. příprava průběžně aktualizovaného XML feedu dle adform specifikace

3. vytvoření HTML5 banneru dle specifikací adformu

Ke všemu má adform zpracovanou dokumentaci a ukázkové zdroje. Pro šikovné programátory to tedy není nic zásadně složitého.

Podle prvních výsledků má pak banner výrazně vyšší CTR oproti statickým bannerům v remarketingu a velmi slušný konverzní poměr. Na statisticky vypovídající závěry si ale ještě musíme chvíli počkat.

 

Komentáře