Pro Bohemic.com jsme spustili dynamický remarketing

Pro Bohemic.com jsme spustili dynamický remarketing

Minulý týden jsme spustili dynamický remarketing pro našeho dalšího klienta, e-shop Bohemic.com. Cílem je znovu zaujmout uživatele, kteří si v e-shopu už nějaké zboží prohlíželi, ale nakonec z nějakého důvodu nenakoupili.

Jak funguje dynamický remarketing

Remarketing je dnes pro mnoho klientů výrazným zdrojem objednávek a dalších konverzních akcí jako je přihlášení k odběru newsletterů, apod. Je to jednoduché: pokud uživatel na webu stráví nějaký čas, zobrazí si několik stránek, ale nedokončí cíl, který web má, je zde velká šance, že cíl dokončí někdy jindy. Možná mu do toho někdo zavolal nebo zrovna neměl peníze nebo si jen chtěl porovnat nabídku u konkurence.

Klasický remarketing zobrazuje textové inzeráty nebo bannery. Dynamický remarketing zobrazuje namísto toho vždy konkrétní produkty z kategorie, kterou si uživatel prohlížel. Takto to vypadá u bannerů pro e-shop Bohemic.com

 

boheic_dyn_rem

 

U e-shopu Bohemic.com jsme zaznamenali po prvním týdnu spuštění CTR (míru prokliku) 0,26% a CPC (cenu za klik) za poslední dny 3,81 Kč a pořád klesá. To jsou nadprůměrné výsledky, které dokazují, že dynamický remarketing má smysl.

 

Jak jsme implementovali dynamický remarketing

Dynamický remarketing lze implementovat několika způsoby. My jsme využili feed pro Google Merchant Center (díky kterému zobrazujeme produkty s obrázky ve vyhledávání Google).

Ve chvíli kdy je založen Google Merchant Center, je potřeba ho propojit s daným Adwords účtem (v Nastavení). Další důležitá věc je přidání značky pro dynamický remarketing (nápověda zde https://support.google.com/adwords/answer/3103357?hl=cs). Potom už zbývá pouze založit kampaň v Adwords pro dynamický remarketing.

Abychom mohli kampaně dobře optimalizovat podle produktů, přidali jsme do feedu parametr <g:adwords_grouping>, díky kterému u každé kampaně vyfiltrujeme ty kategorie produktů, které chceme v bannerech zobrazovat.

 

Komentáře