8 kroků jak výrazně zlepšit webové stránky

8 kroků jak výrazně zlepšit webové stránky

Jak zlepšit web, tak aby na něj chodilo výrazně více návštěvníků? Jak prodávat více svých produktů, nebo mít více poptávek po nabízené službě? Jak se stát hvězdou internetu a porazit konkurenci svým osobitým brandem?

Následujících 8 kroků pomůže splnit tyto cíle.

1) Mířit přesně

Nabízet nějakou službu anonymnímu publiku nebo široké cílové skupině může být velmi kontraproduktivní. Často dochází k tomu, že se neinformovaný majitel eshopu rozhodne nabízet určitý produkt, o kterém si myslí, že by se mohl hodně prodávat. Ovšem bez detailního poznání svého cílového zákazníka bude majitel zbytečně utrácet za reklamu a výsledkem bude vyšší návštěvnost eshopu s minimálním počtem objednávek.

Řešením by mělo být vytvoření detailních person, které budou potencionálními zákazníky eshopu (firmy). Díky personám může majitel přesně cílit svou reklamu a na stránky budou přicházet konverzní uživatelé. Více o tom, proč a jak dělat persony.

2) V jednoduchosti je síla

Úspěšný je takový web, který je natolik jednoduchý, že uživatel (cílová persona) nemusí přemýšlet nad tím, jak se dostat ke splnění své potřeby a snadno udělat interakci (najít zboží a objednat). Zároveň by však měl web obsahovat všechny potřebné informace, které by mohly uživatele zajímat, nebo které potřebuje k tomu, aby byl přesvědčen o správnosti své objednávky.

Klasickou chybou kterou eshopy dělají je, že uživatele zahlcují zbytečnými javascripty, nemají u produktu zvýrazněné důležité informace, nebo mají několika stránkové formuláře, kde chybí alternativní možnosti platby , dopravy.

Objednávkový formulář
Jeden z mnoha zbytečných kroků, které musí uživatel udělat ke konečné objednávce

3) Analyzovat až na kost

Je potřeba dělat nejen analýzu konkurence, klíčových slov, chování uživatelů na webu a technického fungování webu, ale také pravidelně vyhodnocovat, odkud uživatelé přišli, proč ne/udělali objednávku, které stránky mají vysokou míru opuštění, kolik času uživatelé strávili na stránce, atd.

Díky důkladným analýzám je možné vědět, které provedené kroky byly úspěšné, a které je naopak nutné udělat jinak. Investovat mnoho peněz a času do reklamy může být velmi zrádné, s neznalostí toho, jaký to mělo skutečný přínos (zda se vrátila investice).

 

4) Mít čistý štít

Google zdůraznil, že technicky vyladěný (čistý, bez chyb) a rychle se načítající web je jedním z faktorů, které ovlivňují, zda se web bude lépe zobrazovat v neplaceném vyhledávání. Které další faktory ovlivňují úspěšnost webu.

Je to jeden z dalších kroků, které jdou vstříc uživatelům. Není asi zrovna příjemné, když se uživatel chce podívat na nějakou stránku a musí čekat, než se stránka načte. Nebo když vypadne server a stránka se nezobrazí vůbec. Dalším špatným příkladem jsou nefunkční odkazy, nebo stránky které uživatel navštíví.

 

404
Nepřívětivá stránka 404. Uživatel se nedozví, z jakého důvodu stránka neexistuje.

 

 

5) Hlavní je uživatel, ne vyhledávač

Mít na webu reklamu na nesouvisející weby? Psát dlouhé SEO texty s klíčovými slovy (bez kontextu), které jsou pro uživatele nečitelné? Ukazovat na webu nesmyslné titulky, duplicitní texty a stále se opakující slova? Odkazy na web vedou z nerelevantních, nekvalitních webů? Web je registrovaný v tisících katalozích a píše se o něm v reklamních PR článcích?

NE!

Je lepší nebýt první ve vyhledávači na vysoce hledaná (konkurenční) klíčová slova, ale mít kvalitní, uživatelsky přívětivý web, kam se budou zákazníci rádi vracet. Je možné si vybrat, buď dělat web pro vyhledávače a počítat s tím, že kdykoliv můžou pozice ve vyhledávači klesnout a web přijde o zákazníky. Nebo tvořit web pro uživatele, kteří přicházejí bez ohledu na výkyvy vyhledávačů.

 

Zobrazení webu ve vyhledávači Seznam. Jaký je přínos tohoto textu pro uživatele?
Zobrazení webu ve vyhledávači Seznam. Jaký je přínos tohoto textu pro uživatele?

 

 

6) Psát a publikovat, bez ohledu na obor

Výmluvy, že je nějaký obor nezajímavý a není o čem psát, jsou dost častým jevem. Ale jak to mu je ve skutečnosti?

Existuje spousta otázek, informací a podnětů, které uživatelé vyžadují v každém oboru, který má svojí poptávku. Když existuje poptávka, měla by existovat i dostatečně široká a obsáhlá nabídka, která splní uživatelské potřeby.

 

Vždy je o čem psát, je akorát potřeba, udělat obsáhlou analýzu trhu a zjistit, co všechno uživatele zajímá ohledně daného tématu.

Na druhou stranu je lepší přenechat psaní profesionálům, kteří ví, jak danou službu prodat a psát o ní zajímavě, než psát dlouhé a nudné texty, které nikdo číst nebude. Existuje mnoho možností.

My jsme například společně s Home Institutem vymysleli informačně bohatý blog, kde se píše o všem kolem koupě bydlení a investicí do nemovitostí. Díky blogu se nám podařilo zvýšit návštěvnost z organicu o 680%.

 

blog HI
Ukázka blogu Home Institute. Vždy je o čem psát.

 

7) Rozjet to ve velkém stylu

Jakmile jsou splněné všechny předchozí kroky, tak už nic nebrání v tom, pustit se do reklamy placené i neplacené.

Díky personám lze snadno zjistit, které informační kanály jsou vhodné na propagaci a zaměřit se na ně. Nezbytnou součástí je stanovit dosažitelné cíle a spočítat  návratnost investice. Poté už následuje jen vyhodnocování (analýza) jednotlivých kroků a zjišťování, které se vyplatí a naopak.

Znát místa, kde se pohybují cílové persony, je nesporná výhoda. Jakmile je totiž reklama zamířená naprosto přesně, nic nebrání tomu, odchytit konkrétně takové zákazníky, kteří mají zájem o nabízenou službu.

Pokud mají investice viditelnou návratnost, tak je čas rozjet to ve velkém stylu a zvýšit tak svůj obrat.

8) Stát se hvězdou svého oboru

Časem se každá firma dostane k tomu, že už nestačí jen prodávat dané služby, ale je potřeba aby si zákazníci spojili danou službu/produkt se jménem konkrétní firmy. Této všeobecné známosti, autoritě nebo značce se říká BRAND.

Na brandu je potřeba pracovat dlouhodobě a vždy si budovat dobrou pověst, neboť výrobky a služby je možné změnit kdykoliv, ale jméno se nese napořád. Je potřeba na brandu pracovat a vždy ho zapojit do veškeré reklamy a propagace.

K budování brandu patří unikátní konkurenční výhody, příběh spojený se značkou nebo exkluzivní kampaň, kterou konkurence nedělá.

 

Spojením všech těchto kroků je možné výrazně zvýšit úspěšnost webu v online světě. Není to nic, co by jen tak vzniklo přes noc a hned vydělávalo velké peníze.

Je potřeba se smířit s tím, že oklamávání vyhledávačů a snadné výdělky jsou už (naštěstí) nenávratně pryč. Za úspěšností dnešním webů stojí především dlouhodobá práce, spousta dřiny a neutuchající nadšení pro daný obor.

Komentáře