PageLever – Facebook Analytics

Facebook mění strukturu kampaní

V průběhu března 2014 začne Facebook migrovat reklamní kampaně na strukturu, která nově nabídne dělení inzerátů v kampaních do vnořených sad. Tato změna se projeví jak v klasickém reklamním rozhraní, tak v Power Editoru a nástrojích třetích stran od preferovaných vývojářů.

Facebook se touto změnou snaží o nabídnutí lepší organizace v reklamních účtech a s tím související možnosti měření a vyhodnocování výkonu.

Dodnes měly reklamní kampaně na Facebooku jen 2 úrovně. Nyní přichází třetí a vše začíná připomínat strukturu kampaní, kterou známe např. z PPC systémů AdWords a Sklik.

Kampaň – Na této úrovni vybíráte primární cíl, od kterého se odvíjejí zobrazované statistiky a na který Facebook optimalizuje v případě automatického nabízení cen. Každá kampaň bude obsahovat jednu nebo více sad inzerátů.

Sada inzerátů – Každá sada bude obsahovat jeden nebo více inzerátů a dále pro ni bude nastaven rozpočet a časové období. Pro každou cílovou skupinu bychom měli mít vytvořenu samostatnou sadu, což zajistí lepší kontrolu a relevantní zobrazované metriky.

Inzerát – Na úrovni inzerátu zůstává nastavení cílové skupiny, způsobu aukce a samozřejmě samotné kreativy.

Reporting bude dostupný na všech třech úrovních.

Grafické znázornění nové struktury z nápovědy Facebooku:

Nová struktura kampaní na Facebooku

Změny jsou oznámené na období  4. – 30.3.2014 a budou uživateli sděleny průvodcem, který se automaticky zobrazí a ukáže vše nové.

Migrace u stávajících kampaní způsobí jen přidání jedné sady, která bude obsahovat všechny stávající inzeráty. Následné rozřazení již bude dobrovolně na inzerentech. Pokud tak kampaně ponecháte, nemělo by to mít žádný negativní efekt.

Změny vypadají slibně, ale reálný efekt nám ukáže až praxe v následujících měsících.

Zdroj: www.facebook.com

Komentáře


Komentáře